donderdag 20 november 2014

Kerstkaart in bruin/wit

Hallo knutselvriendinnen,

Voor vandaag mocht ik een kaart maken met
oude en nieuwe producten van Studio Light.
Ik wil jullie laten zien dat de oude Vintage Christmas line van vorig jaar
 ook prima gecombineerd kan worden met de nieuwe kerstlijnen van Studio Light.
Ik heb een bruin/witte  kerstkaart gemaakt.



Wat heb ik gebruikt:

*Basispapier BASISSL133 13,8 x 13,8 cm
*Dubbele witte kaart 14,8 x 14,8 cm
*Kraftkarton 14,3 x 14,3 cm
*Kerstboom creatable Marianne Design
*Mal Noor! 6002/0358
*Randmal Noor! 6002/0357
*Donkerbruin kant 15 cm
*Venus borduurgaren nummer:2677
*Houten sterretjes, witte knoopjes, witte plakparels, stukje jute touw en 1 bedeltje
*Witte Gesso.
*Distresser en prikpen

Werkbeschrijving:

De randen van het basispapier en kraftkarton met de Distresser bewerken
en vervolgens met witte Gesso bewerken.
Prik een rand langs de buiten kant van het basispapier 
en borduur een stiksteekjes rand met 2 draadjes borduurgaren.
Stans uit wit kaartkarton de rand met de Noor! mal uit.
Plak deze rand achter het kraftkarton en plak het op de kaart. 
Plak vervolgens het geborduurde basispapier erop.
Stans uit wit kaartkarton de 8-punt (Noor! mal 6002/0358) en 2 kerstbomen uit.
Plak de 8-punt rechts boven op de kaart en de kerstbomen links.
Plak het donkerbruine kant iets over de stammen van de kerstbomen op de kaart.
Plak het plaatje op de kaart.


Knip de tekstjes Hope, Inspire en Believe uit het vel.
Omdat deze tekstjes iets de fel bruin zijn heb ik ze matter gemaakt door 
er héél dun Gesso op aan te brengen.
 En plak ze ook op de kaart.
In het label Merry Christmas heb ik een gaatje gemaakt 
en het jute touwtje er door gehaald en gestrikt met het bedeltje eraan.
Als laatste versieren met de knoopjes, plakparels en sterretjes.

Veel plezier met het maken van deze kaart.

Groetjes


Geen opmerkingen:

Een reactie posten