woensdag 12 november 2014

Een kerstbal voor een lovely chrismas...

                                                                          Hallo allemaal,

Ohhhh wat is het toch leuk,
Om te werken met de mooie nieuwe lijn kerst lijn
van Studio Light!

In dit geval heb ik de "lovely chrismas"gebruikt.        
                                     


De basis is een rond karton met aan de bovenkant een lipje. 
Ik heb een gebaksbordje als vorm gebruikt, 
hierlangs met een scherp mes de vorm uitgesneden. 
Vervolgens BASIS LC 182 op de bal gemat.
Een 4 cm brede reep van BASIS LC 180 
schuin van linksboven naar rechts beneden op de bal gemat,
 en daaroverheen een reep crackle lint van rechtsboven naar linksonder.


Een mosgroen ovaal gestanst waarop ik de afbeelding EASY LC 441 heb geplakt. 
Het voordeel van deze vellen is dat je niet hoeft te knippen. 
Links heb ik een stuk naturel ribbelkarton gemat. 
Kijk eens hoe leuk de kerstbomen van EASY SD 439 hierbij passen....
Het draad met de kralen is vastgeplakt met alleslijm,
 in dit geval alleen de twee grote kralen, dat was voldoende.


Merry Christmas komt van EASY SD 439, 
dit laat zien dat de Scandinavian Winter en LovelyChrismas 
uitstekend door elkaar te gebruiken zijn.
De spiralen welke je ziet in de strik heb ik als volgt gemaakt; 
je doet een kloddertje modge podge op een bordje, 
haalt daar jute touw doorheen en wikkel dit om een breinaald. 
Goed laten drogen en je spiraal is klaar. 
Ik vind het zelf erg leuk om te gebruiken als decoratie.
De randen van de bal heb ik met witte moddeling paste bewerkt.
 Zo blijft het randje mooi "staan".
Met gesso wordt het plat.
Verder nog wat houten sterretjes her en der geplakt, 
en organza en satijnlint gebruikt voor een mooi strik.

Creatieve groetjes Emmy.

                               

Geen opmerkingen:

Een reactie posten