zondag 24 augustus 2014

Vintage theepot van MDF


Hoi allemaal,

Ik ben heel enthousiast over de nieuwe MDF artikelen welke studio light uit gaat brengen.
Zo leuk om te gebruiken in combinatie met het paperpatch papier
 en het dessin papier en natuurlijk de prachtige items uit de diverse lijnen.


Het theepotje heb ik eerst wit gemaakt met gesso, en vervolgens met PATCHSL 05 bekleed.
Door de witte achtergrond komt de kleur mooier uit.
 De details zijn ook beter zichtbaar.
De randen zijn bewerkt met walnut stain disstress inkt.
In mijn theepotjesturorial staat beschreven hoe het e.e.a gedaan is.
Dit is de voorkant van de theepot.


Dit is chipboard randje komt van CHIPSC02, 
de randen heb ik bewerkt met bruine inkt, en met plakparels versierd.


Deze afbeelding komt uit de Tres Chic serie.
 Het was een vierkant maar heb ik met een ovaal stans aangepast
 aan deze Creatable van Marianne design. 
Het papier waaruit de stans is gehaald is van de Uni TC 07
Dit mooie effen scrappapier is dubbelzijdig gekleurd, 
maar elke zijde heeft een andere kleur. 
Hier heb ik de geemboste delen bewerkt met inkt,
maar dit papier leent zich ook uitstekend om het met fijn schuurpapier
licht op te schuren.


Een mooie stempel past op een mooie theepot, 
deze komt evenals het stans uit de Marianne Design collectie.


Ooit eens strobloemen gekocht en hier komen ze mooi van pas.
De vlinders zijn gestanst  uit de bloemenkant  van  Basis SL 126.


Dit is de achterkant van de theepot.
Tot slot is het geheel afgemaakt met wat kant, crispy lint, satijn lint, 
papieren roosjes, houten bloemetjes en plakparels.

Veel plezier met kijken en maken. Hoor graag wat jullie ervan vinden.

Groetjes Emmy



2 opmerkingen: