donderdag 14 augustus 2014

Eenvoudige kaarten met de Paper Pads

Hallo allemaal,

Soms vind ik het leuk om eenvoudige kaarten te maken 

En de mooie materialen van Studio Light zijn daar ook uitermate geschikt voor.
Want soms is een eenvoudige kaart wel net zo mooi,
 en het is altijd fijn om een paar mooie kaarten op voorraad te hebben.
Ik zal jullie een kleine impressie laten zien wat ik zoals gemaakt heb:


Bovenstaande zijn gewone vierkante kaarten.
Hieronder heb ik langwerpige kaarten gemaakt, 
die ik een leuke vorm gegeven heb.


Veel materialen zijn niet nodig, hieronder mijn Benodigdheden:
  • Alle nummers van de Paperpads  de PP SL 01 t/m de PP SL 08
  • Kaart karton
  • Lint in de kleuren van je kaart of papier uit je Paperpad
  • Digitale plaatjes die je op internet kunt vinden, of kleine stempels
  • Gebruik je stempels dan Zwarte Stempelinkt
  • Stempelinkt kleurtjes
  • Bloemen
  • Plakparels
  • Tekst afdrukken
Zoek eerst op internet een aantal mooie Zwart-Wit plaatjes
 en print deze uit op wit kaart karton.
Gebruik je stempels, stempel dan eerst een aantal kleine plaatjes met zwarte inkt.
Mijn plaatjes zijn allemaal zo rond de 7 of 8 cm lang afhankelijk van je plaatje.
Laat beiden liggen en maak eerst de rest zover van je kaart.
Maak je basiskaart, of dit nu vierkant is of  langwerpig in een leuke vorm.
Kies hierbij 3 soorten papier uit de Paperpads die bij je basiskaart passen.
Knip of snij de 1e laag papier uit je Paperpad vel,
maar een halve cm in omtrek kleiner dan je basiskaart.
Bewerk de omtrek hiervan met een beetje stempelinkt.
Knip of snij uit de Paperpads vellen verschillende strookjes papier,
 die je over en op elkaar op je kaart kunt plakken.
Als de zwart-wit afdrukjes goed droog zijn
neem dan een beetje stempelinkt in de kleur van je kaart.
Leg je afdruk op een stukje afval papier
 (ik neem ook wel vaak een gewoon printpapiertje)
 en bewerkt met een sponsje en inkt zachtjes de randen van je afdrukje.
 (Zie foto wat ik bedoel)


 Je afdrukje krijgt zo een mooi accent langs de randen heen
Plak je afdruk op en paar stukjes Paperpad papier.
Plak je lint onder op je kaart met een smalle dubbelzijdige tape.
 Door het lint om te vouwen naar achter,
kun je het lint aan de achterkant goed vastzetten
 met een breder stukje dubbelzijdig tape.

Maak een strikje en plak deze links op het lintje met een lijmdot.
Plak nu óver je lint de stempel afdruk met een stukje foam tape
 op je kaart zodat je er een mooi hoogteverschil in krijgt.



Versier je kaart verder met wat leuke 3 hoekjes
 die je weer van je paperpad papier maakt, bloemetjes, en plakparels.
Door her en der met foamtape te werken krijg je dus verschil in hoogte
 en dat geeft een leuk effect op je kaart.
Plak nog even een leuke tekst er bij op en je hebt je kaart klaar.
Op deze manier kun je snel een paar mooie kaarten maken.
Hopelijk vinden jullie dit ook een keer leuk.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten