dinsdag 24 september 2013

Vogelhuisje, maar dan anders...

Deze keer ben ik aan de slag gegaan met de Vintage Line Bird Houses BHSL20.
Ik heb er geen vogelhuisje van gevouwen maar ik heb ze gebruikt op een kaart.
De vogelhuisjes passen heel mooi bij het basispapier van Studio Light.
 
 
De basis voor deze kaart is dubbelgevouwen wit linnenkarton van 13,5x13,5 cm, met de vouw aan de bovenkant.
Van BASISSL122 heb ik een vierkant gesneden van 13x13 cm.
Van BASISSL129 een vierkant van 12,5x12,5 cm.
Van BASISSL126 een rechthoek van 5x12,5 cm en een vierkant van 10x10cm.
Gebruik van het rechthoek de gestreepte kant en van het vierkant de bloemetjes kant.
Distress alle randen en vouw het rechter bovenhoekje van het kleinste vierkantje om.
Plak alle stukken op elkaar zoals op het voorbeeld.
Langs de drie hoekjes van het kleinste vierkantje heb ik een paar stiksteekjes geborduurd met donkerbruin borduurgaren.
Het vogelhuisje uit het vel drukken en de voorkant van huisje er af knippen.
De plakranden langs het huisje over de rillijnen er af knippen.
Het zitstokje door de opening in het vogelhuisje duwen en aan de achterkant kort afknippen.
Het vogelhuisje heb ik met 3d foampads op de kaart geplakt.
Nu kan de kaart versierd worden met de vogeltjes, vlinders enz uit het vel.
De tekst "veel geluk" heb ik op een onder-plaatje(waar normaal het huisje op staat),  die op het vel zit, gestempeld. 
Verder een jute-touwtje om de voorkant van de kaart gestrikt met een sleutel-bedel eraan.
Als laatste een paar plakparels in de hoeken geplakt.
 
 
Veel creatieve groetjes van Geralien

5 opmerkingen: