dinsdag 10 september 2013

MDF-vogelhuisje

Ik begin met de achterkant, omdat ik die mooier vind dan de voorkant.
Het MDF-pakket dat Studio Light nu uitgebracht heeft, is zeer compleet. Als je het huisje helemaal aangekleed hebt, is er nog genoeg papier en embellishments over om een hele serie kaarten te maken! Of een leuke cadeau-envelop om geld in te doen als je dit huisje kado doet
voor b.v. een huwelijk, een verhuizing, samenwonen of zomaar.

Zoals je ziet zit er een heel vel bij met uitdrukbare bloemen. Op de website staat ook een filmpje van Annie Fransen die laat zien hoe je de bloemen kunt maken.

Dit is de voorkant. De vogeltjes heb ik ooit gekocht in een tuincentrum.
Hier zie je goed hoe ik het huisje beplakt heb. Ik heb eerst alle randjes geverfd met parelmoerverf, vermengd met wat bruine of groene acrylverf. Daarna heb ik de randen nog bewerkt met een
goudkleurig inktblokje.
De bodem heb ik beplakt met een stukje kant.
Alle andere onderdelen heb ik beplakt met een stuk van het bijgevoegde papier, wat een klein stukje kleiner is dan het MDF.  Het papier is natuurlijk eerst bewerkt met een bruin inktblokje voor ik het geplakt heb, het is natuurlijk wel Vintage!
De bloemen voor zijn van stof en als hartje heb ik een plakparel gebruikt.
Het hekje aan de achterkant is een stans van Martha Steward.
Op het dak zit een dubbele vlinder die ik ingesmeerd heb met crackle accents van Ranger. 

Ik heb het met veel plezier gemaakt en ik denk dat het ook leuk is om
met kinderen te maken, je bent dan een hele middag gezellig bezig!

groetjes,
Aleida

8 opmerkingen: