donderdag 19 september 2013

Kerstsok maken

Kerstsok maken........

Als je eenmaal bezig bent met de mooie Kerst Vintage lijn van Studio Light dan komen de ideeën vanzelf.
Ik heb met deze lijn een mooie Kerstsok gemaakt.
Mallen van sokken kun je genoeg op internet vinden dus dat was snel gevonden. Uitprinten op de maat die je hebben wilt en je kunt aan de slag!
Eerst heb ik van wit karton 2 sokken geknipt.
Daarna heb ik van de Basis vellen BASIS SL 132 en 134 mijn malletjes geknipt voor op de sokken.
LET OP!! De binnenkanten beplak je ook dus die moet je in SPIEGELBEELD knippen!
Pons met een mooie randpons 2 mooie randen uit wit karton.
Plak nu eerst de groene mallen op het karton en dan pas de rode stukjes erbovenop.
Vergeet niet de randen bovenaan tussen de rode malletjes te plakken.
Plak nu de bovenkant met een smal randje lijm aan elkaar vast en laat verder alles open zodat je de sokken uit elkaar kunt zetten als de lijm gedroogd is.

Van het 3D vel STAP SL 1259 heb ik het beren plaatje uitgeknipt en uit het vel EASY SL 360 heb ik de andere plaatjes gehaald.
Eerst leg ik altijd alles op mijn kaart zodat ik kan zien hoe ik de plaatjes wil hebben en dan pas plak ik ze op.
Dat heb ik nu ook gedaan.
Langs de randjes van je sok kun je nog even voorzichtig met een klein beetje stempelinkt gaan zodat je niet in de witte randjes kijkt.
Dan bovenaan nog een klein strikje van touw en je kaart is klaar.

Veel succes met het maken van deze Kerstsok.

Groetjes Anita

8 opmerkingen: