zaterdag 21 september 2013

"Na-zomerse" deco-ballen...


Op de laatste paar warme dagen van augustus, maakte ik nog een paar leuke fleurige deco-ballen.
Ze zijn zó leuk, en zo simpel te maken.

Maar heb je ze al eens net even anders gemaakt?
Gebruik veel en gekleurd divers lint, maak leuke bengels aan de onderkant, gebruik kralen en/of bloemetjes, maak er een label aan...zo kun je ze als cadeautje gebruiken. 

Deze onderstaande deco-ballen gebruikte ik als aardigheidje naar vrienden toe, ik kon ze door middel van een gewatteerde envelop gewoon over de post versturen. En op het label kon ik nog een persoonlijke boodschap schrijven. Zo heb je even iets anders te versturen als een kaartje...





Daarnaast heb ik een paar deco-ballen gemaakt met kant er tussen. Ook heel leuk en geeft weer een apart effect. Op één helft van de deco-bal, plak je aan de rand wat dubbelzijdige tape.
Hier kun je dan je kant opplakken, door telkens een stukje te overlappen krijg je een golvend effect.
Daarna de 2 helften met foam aan elkaar bevestigd en verder opgesierd.




Weer een leuk ideetje? Probeer zelf maar!
Ik ben inmiddels druk bezig met de kerst deco-ballen, ook weer opgesierd met leuke labels, 'sneeuw-ballen' onderlangs, engeltjes als bengeltjes en ga zo maar door.

Gebruik je fantasie en maak jouw deco-bal op een hele bijzonder manier, jouw stijl!

Deze deco-ballen zijn gemaakt met de vellen PYR JBS 434, PYR JBS 412, PYR SL 401 
en PYR SL 451 van Studio Light. Je vind ze HIER.

Creatieve groetjes, Gaby

7 opmerkingen: