zaterdag 7 september 2013

Kerst

Hallo allemaal,

Vandaag wil ik jullie 2 kaartjes laten zien die ik gemaakt heb van het gratis vel uit Mijn Hobbykaart nr. 52.


Voor deze kaart heb ik 3 stukken kraftpapier van 13,5x13,5 cm en 
3 stukken basispapier BASISSL124 van 12,5x12,5 cm.
Het kraftpapier diagonaal rillen en vouwen en het basispapier diagonaal doorsnijden.
Alle randen met Distress inkt bewerken.
Dan kun je het basispapier op de gevouwen kraftpapiertjes plakken.
Daarna plak je de 3 stukken in elkaar als een piramide.
Het witte rondje heb ik gemaakt met een Creatable en 
daarop een cirkel van basispapier BASISSL124 geplakt.
De tekstlabel is van vel EASYSL362 en de lantaarn van vel STAPSL1255.
Verder versierd met rode knoopjes, houten sterretjes, plakparels, 
kant-band en een hulsttakje en rendiertje van papier.


De basis voor deze kaart is een dubbele kaart kraftpapier van 13,5x13,5 cm.
Als eerste een donkerrood karton van 13x13 cm en daarna 
een stukje basispapier BASISSL134 van 12,5x12,5 cm.
Een stukje van 5x12,5 cm van BASISS131 verticaal op 1,5cm vanaf de linker kant plakken.
Uit een oud en vergeeld woordenboek heb ik stukje gescheurd en rechts op de kaart geplakt
Van hetzelfde donkerrode papier heb ik een ster gestanst en achter het 3d plaatje geplakt.
Verder weer hetzelfde kant-band, plakparels, knoopjes en houten sterretjes gebruikt.
Deze lantaarntjes heb ik met Collectables uit kraftpapier gestanst.
Het cirkeltje met Merry Christmas is van vel EASYSL362 en de postcard van vel EASYSL360.

Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren en tot de volgende keer!!

Groetjes Geralien


10 opmerkingen:

  1. Geweldige kaarten, mooi hoor ☺
    Grtjs Erica ☼

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi geworden! leuk ook zo de piramide kaart.

    groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb geprobeerd de bovenste kaart te maken, maar als ik hem zo maak kan ik hem volgens mij niet meer op sturen.doe ik wat fout?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Anoniem Dat klopt. Je kunt m zo niet in een enveloppe doen. Wat je wel zou kunnen doen is om als je de derde "driehoek" vastplakt het laatste gedeelte met stukjes klitteband aan elkaar vast te plakken. Dan kun je m zo weer los maken.

    Iedereen bedankt voor de leuke reacties op mijn kaarten! Ik vind het erg leuk om te lezen!

    Groetjes Geralien

    BeantwoordenVerwijderen