maandag 24 juni 2013

Vintage serie van StudioLight

Hallo,

vandaag kom ik met een bekleed doosje. 


Ik kreeg monsters van de Vintagelijn van  StudioLight binnen en was er meteen verliefd op.
Jullie hebben hier al voorbeelden gezien van de prachtige stempels, bij deze lijn 
Vandaag heb ik gewerkt met heel mooi designpapier en uitdrukvellen met bloemen en vlinders. 



Met die dingen heb ik dit correspondentiedoosje beplakt. Het was al even geleden dat ik met deze techniek heb gewerkt, vroeger (o daar heb je ze weer) hebben ik vele meters decoupagepapier en liters ModPodge verbruikt. Nu ik dit weer heb gedaan volgen er weer meer decoupage projecten. 


De papier zijn dubbelzijdig bedrukt en van een goede stevige kwaliteit, 
daarom kon ik ze ook gemakkelijk verwerken. 
Ik meet eerst de vlakken op, tel de overslag erbij en lijm dan mijn karton in, daarop plak ik het droge papier. Goed aandrukken, even laten drogen en er weer een heel dun laagje ModPodge overheen aanbrengen. Dan is je project meteen gevernist en kan het tegen een stootje .


Bovenop heb ik me uitgeleefd met de mooie bloemen uit de easy 3d stansvellen, ik heb ze gemaakt zoals op dit filmpje van Annie te zien is. Samen met de uitgedrukte vlinders en twee gestanste takjes van Memorybox heb ik ze gebruikt voor deze decoratie.



 Onderaan een parelband geplakt. De binnendeksel heb ik met oude ansichtkaarten en postzegels beplakt, ook deze komen uit deze serie.


Annie en ik zullen met deze Vintage serie en al het nieuws dat nog komt in augustus op de Knotsgekke Kaartendagen in Den Bosch en Zwolle aanwezig zijn, om jullie nog veel meer ideeën te geven.


Ik heb de volgende vellen gebruikt
Easy 3D bloemen 356, vlinders 352
vel basis 122, 124 en 129
3d vel 1238

Ik hoop dat jullie deze dingen ook kunnen waarderen.
Laat me weten wat je ervan vindt.
Groet Diny Sprakel

P.S. Diny geeft vellen weg op haar blog....neem snel een kijkje www.creadin.blogspot.com

5 opmerkingen:

  1. Prachtig , ik kan niet anders zeggen zo mooi gemaakt.
    groetjes janie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi doosje is dit geworden. Complimenten hoor, groeten,Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi doosje is dit geworden. Complimenten hoor, groeten,Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi zijn die Vintagevellen, ik heb ze vandaag besteld en wil er meteen mee aan de slag.. super..groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super prachtige creatie !!
    Grtjs Erica ☼

    BeantwoordenVerwijderen