woensdag 19 juni 2013

Flowers

Vandaag een prachtige kaart van onze nieuwe Gast Designer Karin Heiloo.
Jullie kennen haar vast wel want ze maakt vele voorbeelden voor het blad Mijn Hobbykaart. 



Ik vond dit zo een prachtig knipvel dat ik er lekker mee aan de slag ben gegaan:

Wit linnenkarton van 15,5 x 27,4 cm. Ril dit van links naar rechts op 4,8 cm, 5,8 cm, 21,3 m en 22,3 cm. Je hebt nu een drieluik. Ik heb voor het middelste deel een borduurpatroon uit het boekje: Een jaar vol kaarten gebruikt. Ik heb het patroon wel iets vergroot omdat het plaatje erin moest passen. Prik het patroon en neem de vorm over en knip uit. Ik heb geborduurd met gemeleerd roze/rood van DMC nr. 99 en aqua nr. 1047 en groen nr. 1156 van Madeira. Plak de geborduurde vorm op d.rood Color Core karton: Chianti en knip met een randje van een paar mm, de vorm nogmaals uit. Plak dit op een stuk aqua/wit gestippeld design karton van 14,8 x 14,8 cm, uit een design blok van Studiolight ( verkrijgbaar bij de Action ) Een prachtig blok met leuke kleurtjes!


Ik heb het knipvel STAPSL1228 van Studio light iets verkleind omdat hij anders niet mooi binnen het borduurpatroon viel. De roze pioenroos uitgeknipt en afgemaakt in 3D. Het 3D plaatje op het rode Color Core karton geplakt en 2 mm breder uitgeknipt. Het plaatje daarna verhoogd in het midden van het borduurpatroon geplakt. Plak het geheel op het middelste deel van de kaart. Snij 2 stroken van 3,5 x 14 cm uit wit linnen karton en borduur hierop 2 x 2 enkele motieven, zie foto.
schuur de randen en beinkt ze met een catseye van Color Box: Celadon.
LAAT DIT GOED DROGEN!
Plak de geborduurde stroken op het rode Color Core en knip ze 2 mm groter uit.
plak ze vervolgens op een strook aqua/wit gestippeld design karton en knip dit 3 mm grote uit.
Plak het geheel op de 2 delen links en rechts van de kaart. Stempel met een de rode catseye van Color Box: Chianti, 2 vlinders van Studio light op het aqua Color Core: Aquaduct, op de goede kant! Het ribbelmotief van het Color Core geeft een leuk effect als je daar op stempelt. GOED DROGEN! Knip de vlinder uit. Stempel met de aqua catseye Color Box: Celadon 2 x een vlinder op het rode karton. GOED DROGEN ! knip de vlinders uit. Plak de vlinders met alleen het lijfje op elkaar. Doe 3D kit onder de vleugels van de bovenste vlinder zodat deze omhoog blijven staan. Plak de vlinders iets schuin tussen de geborduurde motieven links en rechts op de kaart. Ik heb de kaart verder afgemaakt met div. maten en bijpassende kleuren plakparels. Schuur de randen van de kaart en beinkt deze met een rode catseye Color Box: Chianti.
GOED LATEN DROGEN !!

Dit was mijn kaartje voor deze keer :)
Tot snel !!

Lieve groetjes Karin


9 opmerkingen:

  1. ik zie nu pas hoeveel je hier weer in hebt geborduurd... wat een werk! en die bloemen.... die heb ik nu ook........haha maar weer een mooi Karin kaartje...
    groetjes
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schitterende kaart en super mooi geborduurd.
    groetjes Janie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, vriendinnetje toch!!! Wat heb je weer een mooie , prachtige kaart gemaakt!!!!Super, maar dat wist je al hihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super mooie kaart, zit veel werk in ☼

    Fijne (knutsel)week nog gewenst ☺
    Lieve grtjsss van Erica ¤
    heidebloempjuh.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Karin,
    Ik vind het prachtig!!
    Groetjes Suzan

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schitterende kaart Karin, ik vind hem supermooi.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een geweldig mooie kaart.
    Complimenten uit Hilversum.

    BeantwoordenVerwijderen