vrijdag 7 juni 2013

Easelkaart tutorial "Speciaal voor jou "


Ik heb deze keer een tutorial gemaakt voor een easelkaart
en hoop dat jullie deze leuk vinden




Voor de kaartvorm heb ik een stans van Go Kreate gebruikt,
deze heb ik eerst 1 x uitgestanst uit een heel vel 302mm x 302mm.


Dan voor de easelvorm heb ik een vel van 302mm x 302mm dubbel gevouwen.


Dit vervolgens op mijn stansplaat gelegd en de mal er op.
Zoals je ziet de mal zover mogelijk naar de zijkant.


Zo ziet de kaart er uit als deze gestanst is, ik heb nu een mooie easelvorm.


Met de scorpal ril ik 1 kant die ik om kan vouwen
zodat de losse kaart daar straks tegen aan geplakt kan worden.


Nu stans ik de kleinere maat mal ook uit en dan van het handmade papier.
Dit doe ik 2 x. Voor de losse kaart maar ook voor de onderkant van de easelkaart.
  
 

Hier zie je het resultaat. Van het handmade papier wat op de bodem
van de easelkaart komt snijd ik achter nog een stukje weg tot de vouw.


Hier kan je dat zien. Ik plak het het losse deel pas op de easelkaart als bodem en kaart
geheel klaar zijn. Je kan dan makkelijk de plaats van de vouw bepalen waar je deze plakt.
En ook het opleuken van de kaart gaat makkelijker.


Zo ziet nu de achterkant van de easelkaart eruit.


Hou er rekening mee dat de losse kaart op de bodem ergens tegen aan komt,
zodat deze wat schuin goed blijft staan.



Ik hoop dat jullie de tutorial leuk vinden,
ik heb deze weer met veel plezier gemaakt.

Het meisje komt van Romantic Pictures vel  RPSL14 



8 opmerkingen:

  1. Mooie tutorial, prachtige kaart geworden ☼

    Alvast een gezellig (knutsel)weekend ☺
    Lieve grtjsss Erica xox
    heidebloempjuh.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wow erg gaaf. bedankt voor de tutorial, nu weet ik eindelijk hoe je een easel-kaartje kan maken haha!

    Groetjes van Sabrina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel erg leuk gedaan

    groetjes gré

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke tuut, mooi kaartje!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een beeldschone kaart en zo mooi bewerkt. een super kaart.
    groetjes Janie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een prachtige kaart Joyce !!
    een streling voor de oogjes

    Groetjes van,
    Arja

    BeantwoordenVerwijderen