zaterdag 2 juli 2016

Double Z Fold card

 Hallo allemaal,

Al een tijdje kom ik op Pinterest double Z fold cards tegen.
Die zijn zo mooi en eigenlijk ook heel eenvoudig te maken.
Voor deze kaart heb ik de Beautiful flowers lijn van Studio Light gebruikt.
Ik heb de stempels gecombineerd met een 3D plaatje en de mallen.
Hieronder zal ik uitleggen hoe ik deze kaart gemaakt heb.
 


Benodigdheden:
*Paars kaartkarton van 13,5 x 27 cm
*Een strookje wit kaartkarton van 2,5 x 27 cm
*Paperpad PPBF33 en PPBF34
*Witte stempel inkt
*2 witte knoopjes
*2 houten vogeltjes
*Liniaal en rilpen


Werkwijze:
Ril het paarse kaartkarton op 6,7 en 13,5 cm en vouw het zigzag.
Snij uit het paars/blauwe designpapier uit PPBF33 een rechthoek van 6,2 x 13 cm
en plak het op voorste deel van de kaart.


Stempel met de witte inkt de bloesemtakken her en der op de kaart.
Stempel de tekst een bloemetje om je op te fleuren op de middelste vouw, zie foto.



Ril de witte strook op 13,5 en 20,2 cm en vouw deze ook zigzag.
Plak de strook in het midden van de kaart.
Plak het langste deel voor de helft vast op het voorste deel (links)van de kaart.
Plak het kortste deel van de strook op de rechterkant van de kaart.
Deze zit nu op de rechterhelft van de van het grootste deel van de kaart.
Dit klinkt misschien een beetje raar maar als je de stroken voor je hebt liggen
begrijp je wel wat ik bedoel. En anders plaats gerust een reactie onder dit bericht
dan kan ik je misschien verder helpen.

Plak nu op het smalle voorste deel van de kaart het 3D plaatje, de vogeltjes en de knoopjes.
Versier de witte strook verder met uitgestanste bloemen en vlinders.
Ik heb een grote en kleine vlinder op elkaar geplakt.

Bedankt dat je mijn blogpost hebt willen lezen en graag tot de volgende keer!

Groetjes van Geralien





Geen opmerkingen:

Een reactie posten