zaterdag 6 mei 2017

Stempelen op textiel met Veer & Moon

Hallo allemaal,

Vinden jullie de Veer & Moon stempels  van Studio Light ook zo mooi?
Ik vind ze in ieder geval prachtig!
Waarom zou je ze alleen voor je kaarten gebruiken? Hoe leuk is het als je ze ook in je huis terug kunt laten komen? Ik heb er een theedoek mee bestempeld, super leuk om te doen!
Het is heel leuk voor jezelf maar ook om zo'n setje cadeau te geven, mooi ingepakt met een zelfgemaakte tag eraan.


Benodigdheden:
*Sponskwast
*Set keukendoeken
* Groen en paarse textielverf
*Paarse en zwarte stempelinkt
*Versamark inkt
*Witte embossingpoeder 
*Kraft en vellum tag beide van hetzelfde formaat
*Jute touw
*Paars lint



Breng een beetje groene textielverf op een craftsheet of plastic sheet en doe een beetje verf aan je sponskwast en breng het voorzichtig en dun aan op de steel van de bloem en het bolletje.
Stempel nu op de theedoek. Herhaal dit net zo vaak als je mooi vindt, ik heb in totaal 8 bloemen gestempeld.
Spoel je kwast uit en maak de stempel goed schoon.
Doe nu de paarse textielverf op je craftsheet en breng het voorzichtig aan op de bloem en stempel de bloemen bovenaan de stelen die je al gestempeld hebt.
Als alle bloemen compleet zijn kun je je stempel weer schoonmaken.
De kleine blaadjes heb ik als laatste erbij gestempeld.


Als de textielverf goed opgedroogd is kun je het fixeren door op de theedoek een stuk bakpapier te leggen en met een heet strijkijzer er overheen te gaan.


Als je het als een cadeautje weg wilt geven is het leuk om er een strik omheen te doen van jute touw en paars lint. En aan het strik een bijpassende tag te hangen.
Op de kraft tag heb ik met zwarte inkt de Allium gestempel en op de vellum tag heb ik met Versamak de grote tekst gestempeld en met witte embossingpoeder er overheen gestrooid en verhit met de heattool.
Uit wit papier heb ik met stamps & die cut set heb ik de tag gestanst.
Hierop heb ik met zwarte inkt de kleine tekst gestempeld en met paarse inkt de Allium ernaast.
Hang de 3 tags aan het jute touw en je cadeau is klaar!


Ik hoop dat jullie het een leuk idee vinden en zo nog meer mogelijkheden zien met deze mooie stempels. 
Bedankt voor het lezen van mijn blogpost, graag tot de volgende keer!

Groeten van Geralien


Geen opmerkingen:

Een reactie posten