woensdag 12 december 2018

Kerst snijkaart

Hoi lieve volgers,

Ik heb een kerst snijkaart gemaakt met de Winter Days serie van Studio Light. Dit is een uitgebreide kaart geworden met een voorkant en een binnenkant. Ik vind kerstkaarten altijd zo ontzettend leuk om te maken. En ik hou natuurlijk van uitgebreide en best 'volle' kaarten. Voor deze kerst heb ik ontzettend veel plaatjes en mallen gebruikt en dit gecombineerd met glitterpapier, lint en gesso.
Laat de Kerst maar komen!

Dit is de voorkant van de kaart


En dit is de binnenkant

Heb je ook zin om deze kaart te maken?
Dan heb je het volgende nodig:

Cardstock 15 x 30 cm

Voor de binnenkant van de kaart:

Lichte kleur  14,5 x 29 cm
Design papier 9,5 x 8,5 cm (2x)
Design papier 8,5 x 14 cm (2x)
Design papier 2 x 5 cm (4x)
Design papier 2 x 8,5 cm (2x)

Voor de voorkant van de kaart

Cardstock 14,5 x 14,5 cm
Andere kleur cardstock 14 x 14 cm
Design papier 13,5 x 13,5 cm

Lint 2 x 20 cm

Ik heb de kaart verder opgepimpt met de easyvellen van de
Winter Days serie en verschillende mallen.
De producten welke ik heb gebruikt staan onderaan deze blog.

We gaan beginnen met de binnenkant van de kaart.

Ik heb hieronder een duidelijke tekening gemaakt (tenminste ik hoop dat hij duidelijk is) welke je zo kunt overnemen op je cardstock. De rechte lijn is een snijlijn en de stippellijn is een vouwlijn. 



Wanneer je dit hebt gedaan kun je hem opplakken op je kaart van 15 x 30 cm. 
Ik heb gekozen voor een donkere craft kaart en een lichtere cardstock voor de binnenkant.
Ik heb alle randen gedistressed en bewerkt met gesso voor een echte winterse look.

Vergeet niet je lintje aan de rechterkant achter je papier te plakken!


Daarna heb ik het designpapier ook gedistressed en bewerkt met gesso. 
De twee stukken van 8,5 x 14 cm heb ik neergelegd op de linker-
en rechterkant en toen twee streepjes gezet. Vanaf daar heb ik 4 cm naar de 
zijkant afgetekend en dit uitgeknipt. Dan heb ik je precies de vorm van de zijkanten.

De vier kleine stukjes kun je aan de boven- en onderkant plakken


Daarna heb ik de twee papiertjes genomen van 9,5 x 8,5 cm. 
Ik heb de zijkanten bewerkt met een randpons.
Deze plak je dan op de binnenste loszittende gedeeltes.
Ik heb nog twee designpapiertjes aan de binnenkanten geplakt van 2 x 8,5 cm.



 Daarna heb ik de kaart opgepimpt met de easyvellen.
Ik heb twee mooie plaatjes uitgekozen voor in het midden.
Deze heb ik nog eens op roze design papier gemat.

Omdat op het linkerplaatje vogeltjes zijn heb ik gekozen voor een leuk vogelhuisje. Met daarachter een sneeuwster. Ook in het roze. Deze heb ik bewerkt met glitters. Links onder heb ik nog een toef met een bloem en verschillende kleuren blaadjes geplakt.

Rechts heb ik het leuke schilderijtje gebruikt en daarin de tekst Joy to the World geplakt. En onderop natuurlijk een kerstboom. De ballen heb ik uitgestanst uit de mal met de vogeltjes.
Daar haal je mooie kleine rondjes uit.
En hierop ook wat extra glitters gedaan.


Voor de voorkant heb ik eerst het cardstock van 14,5 x 14,5 cm geplakt
daarop het donkere cardstock van 14 x 14 cm
en toen het designpapier van 13,5 x 13,5 cm

Vergeet hier ook niet je lintje onder te plakken!

Uit dit prachtige designpapier heb ik de mooie sterrenhemel gestanst 
en daaronder glitterpapier geplakt.
Aan de onderkant heb ik een sneeuwmuurtje (bewerkt met gesso) geplakt 
en een mooie mal met daarop een tekst van de easyvellen.

Links heb ik gekozen voor een plaatje met tekst en daarop de mooie mal met blaadjes geplakt.


Dit is mijn uitgebreide snij kerstkaart geworden. Ik vond het weer ontzettend leuk om dit model te bedenken en ik hoop dat jullie dit ook leuk vinden. Mocht je vragen hebben dan mag je die natuurlijk altijd aan mij stellen.  En mocht je deze kaart ook gaan maken, dan ben ik natuurlijk heel erg benieuwd naar jouw creatie.

Voor de rest wil ik iedereen alvast hele fijne Kerstdagen wensen 
en een Gelukkig en vooral een Gezond Nieuwjaar.

Tot volgend jaar!

Hieronder nog de producten welke ik heb gebruikt om deze kaart te maken:













1 opmerking:

  1. Wat een mooie kaart en dat je het patroontje wilt delen hier.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen