donderdag 29 december 2016

Nieuwe Home and Happiness lijn

Hallo allemaal,

In januari liggen er van Studio Light een nieuwe lijn en basis mallen in de winkels.
Als DT mochten we ze alvast uitproberen.
Wat een mooie spullen weer!




Het papier en de plaatjes van de Home and Hapiness lijn zijn weer zo mooi,
je krijgt meteen zin in het voorjaar.
Zoals we van Studio Light gewend zijn passen alle kleuren weer heel mooi bij elkaar.
De plaatjes zijn ook heel divers, je kunt deze lijn voor alle gelegenheden gebruiken.



De materialen die ik voor deze kaart gebruikt heb zijn:
*EASYHH544 en EASYHH549
*BASISHH230 en BASISHH229
*STENCILSL25 en STENCILSL29
*STENCILBF04 en STENCILBF06
*Dubbele kraftkaart 14,8 x 14,8 cm
*Kraftpapier van 14,8 x 15 cm
*Metalen hoekje
*Groene plaksteentjes
*Bakers twine groen/wit
*Gesso
*Vellum


Het kraftpapier van 14,8 x 15 cm ril je op 5 en 10 cm en vouw het in harmonica vorm.
Leg de dubbel kaart met de vouw aan de bovenkant voor je neer en plak het achterste deel van de harmonicakaart aan de binnenkant van de dubbele kaart.
Stans de blaadjes rand 3 x uit vellum.
Snij voor de vierkant kaart en de harmonica delen paars en groen basispapier.:
Uit paars: 1 x 14,3 x 14,3 cm en
2 x 14,3 x 4,5 cm
Uit groen: 1 x 13,8 x 13,8 cm en
2 x 13,8 x 4 cm
Bewerk alle stukken basispapier en de kraftkaart met de Distresser.
Breng vervolgens Gesso aan op de randen van de kraftkaart en het groene basispapier.
Als alles droog is kun je de delen op elkaar plakken.
Plak achter het paarse basispapier voor het vierkante deel de 3 vellumrandjes
en plak het geheel op de kaart.

Ik was meteen helemaal verliefd op de hartjes. Het grote hart bestaat uit 2 delen;
 een gewoon hart en een hart met kleine uitgestanste en geemboste hartjes.
 Zoals je op mijn kaart kunt zien heb ik het gewone hart uit kraftpapier gestanst
 en het opengewerkte hart uit paars designpapier,
door ze op elkaar te plakken geeft dit een heel mooi effect.
Deze harten heb ik ongeveer voor de helft op het harmonicadeel van de kaart geplakt
zodat het plaatje met de poesjes nog wel goed zichtbaar is.

Ook zit er een hoekmal met hartjes bij.
Voor mijn kaart was de hoek net verkeerd om en heb ik de hoek in tweeën geknipt
en samen achter de bloemen geplakt.
Je ziet dat je met deze mallen heel veel kunt variëren.




Uit het paarse designpapier heb ik het ovaal gestanst en hier bovenop het plaatje met de poesjes.
Het metalen hoekje heb ik met Gesso bewerkt zodat het een matte uitstraling krijgt.
Het vogeltje heb ik uit kraftpapier gestanst en bovenaan de kaart geplakt.
Het leuke van dit vogeltje is dat de vleugel los kan, alsof het zo weg kan vliegen.

Verder heb ik de kaart versierd met wat vlinders, plak steentjes en een tekstlabeltje. 
Om het harmonicadeel heb ik het bakers twine geknoopt, op deze manier blijft dit deel van de kaart mooi rechtop staan en klapt het niet te ver naar voren.


Het is nog even wachten maar binnenkort is deze lijn beschikbaar en kunnen jullie er ook mee aan de slag. Ik hoop dat ik jullie met deze kaart al een beetje een idee heb kunnen geven van de mogelijkheden met deze nieuwe lijn en basismallen.

Graag tot de volgende kaart!

Groetjes van Geralien Hoftijzer



Geen opmerkingen:

Een reactie posten