zondag 13 juli 2014

Tea time.....


Enige tijd geleden heb ik jullie een Koffiepot laten zien die ik gemaakt heb,
 nu wil ik jullie een Theepot laten zien.
Hier heb ik dus een theeglas ingedaan en opgevuld met wat smaakjes Thee en suikerzakjes.
Ook deze is weer gemaakt als cadeautje, deze keer voor een vriendin van mijn dochter.
De laatste verjaardagen moesten nog even gevierd worden voor de vakantie,
 en dus mocht moeders weer aan de freubel, maar ja dát is geen straf hoor...... hahaha
Zeker niet met de mooie materialen van Studio Light.
Dit is het geworden en hieronder zal ik jullie vertellen hoe hij gemaakt is:



Benodigdheden: 
Net als bij de koffie pot was het idee er al, en heb ik het patroon weer van internet gehaald.
Sla het patroon even op en print hem uit.
Knip de theepot uit en plak hem met kleine stukjes verwijderbaar tape op je witte karton.


Als je de 2 witte vellen op elkaar legt en even aan de zijkanten vastplakt met verwijderbaar tape,
kun je de theepot in 1 keer uitknippen,
zorg dan wel dat je én een goed scherpe schaar hebt
 én dat de buitenkanten van het karton aan de binnenkant tegen elkaar liggen,
dan knip je gelijk 1 pot in spiegelbeeld.
Bij de pot die je als voorkant gebruikt knip je niet het bovenste stukje
waar je de deksel van de pot mee in elkaar schuift.


Knip dan uit je SCRAPSC 04 de pot 2 x uit (1 x in spiegelbeeld)
 maar een halve cm rondom kleiner dan het patroon.
Denk even om het stukje wat het kopje ingaat dat je dat ook beplakt!
Bewerk dit langs de randen met roze inkt.



De Tuit, handvat en de deksel knip je uit het Shabby Chic SCRAPSC 01 vel, 
ook een halve cm kleiner dan het patroon.
                                         Plak de onderdelen nu op de witte koffiepot mallen. 

                  Onder aan de bodem van de theepot zit nog een vouw strookje 
                                                           wat je naar binnen vouwt.
                                  Knip uit wit karton een strookje karton wat net zo breed is 
                                                      als de vouwstrookjes tegen elkaar liggen 
                                          (De vouwstrookjes zijn bij mij 3 cm breed x 12 cm lang, 
                                     dus ik heb een strookje geknipt van 6 cm breed en 12 cm lang) 
                                       en plak dit strookje op de 2 strookjes die je tegen elkaar legt.
                                        Je krijgt dus een brede opening van 6 cm aan de onderkant,
                                                (zie rode pijltje) hier komt je kopje op te staan, 
                                                   met het insteek flapje ín het kopje gestoken.


Plak aan de boven en onderkant van de theepot een smal roze kantje.
Maak aan de voorkant van de 1e pot 2 kleine gaatjes in het midden en strik daar het roze organza lint doorheen en maak een strikje, stop gelijk het Parelkoortje er bij in zodat die gelijk vast zit.
Plak dan in het midden van je strik met lijmdots de bloemcompositie erop.
Zoals je ziet steekt de flap nu in het glas.


Snij de Multi Framemal MFD 053  uit het Shabby Chic UNISC 09 vel,
 en vouw de binnen stukjes om.
Omdat het dubbelzijdig papier is, is dit papier voor deze mallen uitermate geschikt,
 en je krijgt er ook een heel mooi effect mee.
Snij nog een achtergrond uit het witte karton
en plak de mal op het witte karton. 
Snij de mal in het midden door, en plak de mal nu schuin op elkaar
zodat de punten naar links en rechts uit komen te staan.


Knip je plaatje uit het 3D Special Plus boek Shabby Chic Vel STAP 06 vel
en plak deze in 3D in het midden van de Multi Frame mal
en plak deze rechts onderop de theepot. 


Nu kun je de theepot verder versieren met de plaatjes uit het vel 
Doordat je de plaatjes met 3D kit opplakt, wat ik gedaan heb,
 krijg je wat hoogte verschil en dat geeft weer
een mooi effect in het geheel.
De tuit en het handvat heb ik vastgeplakt met een drupje lijm
en op het handvat heb ik nog 3 kleine roze plakparels geplakt. 
In het glas heb ik de theezakjes en het suiker gestopt
en er komt nog een klein envelopje met geld in waar ze zelf iets voor kopen kan.

Je bent klaar met weer een erg leuk cadeautje
en het principe van de Koffie en Theepot maken is dus eigenlijk hetzelfde.
Zo kun je dus nog eens leuke cadeautjes weggeven.

Ik hoop dat jullie het ook erg leuk vonden en wens jullie veel plezier bij het maken van deze Theepot!



5 opmerkingen:

  1. Ook deze is net als de koffiepot prachtig. Bedankt voor het delen.

    Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig kadootje zo en wat een leuk idee , zo´n theepot.Kan iemand mij vertellen waar dat ptroontj te vinden is?

    BeantwoordenVerwijderen