zondag 15 december 2013

Waxinelicht kaart gemaakt

Benodigdheden:
Basisvel SL 149
Easy SL 367
Stap SL 1288
4 waxinelichtjes
Kantje
Stukje jute
Licht bruine Inkt
Plakparels

Werkwijze:


Voor deze kaart heb ik de mooie nieuwe Très Chic lijn gebruikt.
Als basis voor de hele kaart heb ik BASIS SL 149 gebruikt.
Ik heb het patroon heel licht op de achterkant van de kaart getrokken en toen de vouwlijnen gemaakt.
Daarna aan de boven en onderkant de open en dicht flapjes geplakt, want die komen er appart aan. Als je een 30 x 30 cm vel gebruikt dan kun je ze er ook gelijk bij aan maken, maar met een A4 vel kan dat wat krap worden. Dat is even een kwestie van kijken hoe je het patroon uit het papier haalt.
De rechter zijflap plak je eerst aan de onderkant en de linker zijkant vast, voordat je het doosje dichtvouwt en vastplakt, want deze komt mooi ong. 1 cm. over de zijflap heen en is daar dan dus mooi afgewerkt.
Let er wel goed op als je de schuine kant maakt voor de label insteek, dat je dat goed doet. Je moet hem dus eigenlijk in spiegelbeeld maken, omdat je de flap daarna omvouwt naar voren en dan komt de schuine kant van rechts naar links te vallen tegen het doosje aan, en dat is goed.
Als je dan het doosje in elkaar hebt dan kun je de randjes met wat licht bruine inkt bewerken.
Plak dan aan boven en onderkant een lintje. Aan de bovenkant alleen over het doosje, aan de onderkant het doosje en de rechter kaart.
Dan kun je de kaart verder versieren zoals je wilt. Ik heb hier het vel EASY SL 367  voor gebruikt. Onder het 3D plaatje heb ik nog een stukje grof jute kant geplakt.
Als laatste heb ik een Label gemaakt van bijpassend groen kaart karton en daarop ook weer een stukje BASISSL 149 geplakt maar nu de achterkant met de bruine bloemetjes. De label heb ik ook met wat lichtbruine inkt bewerkt en als platje heb ik daar het vel  STAP SL 1288 voor gebruikt. Je zou zelf nog iets op de lijntjes kunnen zetten voor degene waar je dit aan geven wilt.
Bovenin de label een klein lintje, en die is weer dezelfde als het lint wat ik op de kaart geplakt heb.
In het hoekjhe nog 2 rose plakparels, en het doosje is klaar om gevuld te worden met 4 waxine lichtjes, maar je kunt er natuurlijk ook heel leuk 2 kleine mooie zakdoekjes, zeepjes, snoepjes enz. in doen.
Je hebt zo een leuk cadeautje om weg te geven aan iemand.
Veel plezier met het maken van deze kaart!

Groetjes Anita




6 opmerkingen:

  1. Ziet er goed uit maar waar is het patroon dan?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhhh wat een mooie waxinelicht kaart!

    Groetjes, Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank jullie wel, het patroon heb ik een keer van iemand van Clubs gekregen. Ik weet niet of ik dat zomaar plaatsen mag. Maar als je via Google waxinelichtkaart intypt kun je misschien ook het patroon wel vinden ergens........

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anita, wat een geweldig project! heel romantisch!
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen