zondag 1 december 2013

Dubbele pocketkaart met tutorial

Goede morgen allemaal,

Vandaag mag ik me ook (eindelijk) voorstellen als nieuw design team lid
van Studio Light!
En...ik heb er zin in, achter de schermen heb ik al lekker mogen freubelen met
die fantastische materialen van Studio Light en hieronder volgt dan mijn eerste creatie,
de dubbele pocketkaart.

Ik het er meteen maar een foto tutorial van gemaakt,
zodat jullie precies kunnen zien hoe ik te werk gegaan ben.

Teken met behulp van een passer en zo groot mogelijke cirkel (circa 21 cm)op 
je vel dubbelzijdig achtergrondpapier uit de vintage kerstlijn basis SL 136 en knip deze uit.

Leg de uitgeknipte cirkel in de linkerbovenhoek van de scorpal.
Scor twee lijnen (5 en 16 cm) en vouw deze naar binnen.

Draai je cirkel een kwartslag en scor een lijn op 12 cm.

Knip de zijkanten in volgens foto hierboven.

Vouw eerst de onderste flap naar boven en vervolgens
de twee zijflappen naar het midden.
Als het goed is ziet het geheel er nu zo uit als op de foto.

Plak je kaart dicht met dubbelzijdig tape volgens voorbeelden.

Snij vervolgens uit kaartkarton twee tags.
Grootste 10 x 16 cm, kleinste 10 x 11 cm.

Versier het geheel naar eigen inzicht.
Voor mijn tags heb ik de volgende materialen gebruikt;
- knipvel stap sl 1250
- knipvel stap sl 1256
- cremekleurig kant
- 2 belletjes
- stukje ribbelkarton bewerkt met witte gesso
- kerst tekst stempel
- kaneelstokjes, touw, en stukjes hout
- gevouwen ster van designpapier
- ijskristal


Het is een lang verhaal geworden, maar ik hoop dat jullie het kunnen waarderen!

Groetjes,

5 opmerkingen:

  1. Wat een mooie labelkaart. Hartelijk bedankt voor de duidelijke uitleg, ik vind het een leuk model en zal hem zeker eens gaan "liften".
    groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met je DT schap!

    Leuk joh! Herl veel plezier....

    Wat een prachtige creatie heb je gemaakt! En een duidelijke uitleg!

    Groetjes, Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Proficiat met je plaatsje in het Design Team.Prachtige kaart is het en bedankt voor de goede uitleg.groetjes Margo.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dank je wel voor de uitleg. Had zelf al zitten proberen maarlukte maar niet naar mijn zin. Dit is gewoon super.
    Ene...proficat met je plaatsje in het Design Team....
    groetjes Elvira

    BeantwoordenVerwijderen