donderdag 22 november 2018

Winterday's Portemonnee

Hallo lieve bloglezers

Een zelfgemaakte portemonnee met de geweldige producten van Studiolight.



Geld geven met een verjaardag of voor kerst is toch veel leuker in een zelfgemaakte portemonnee.
Ik ga jullie uitleggen hoe eenvoudig het eigenlijk is om die te maken.
We beginnen met een ticketmal ,deze stansen we anders uit dan dat we normaal doen 
we hebben alleen het rechter gedeelte van de mal nodig.


Op onderstaande foto kan je zien hoe ik dat doe.
Ik heb een strook papier gepakt van 13 cm x 27 cm.
Ik leg mijn snijplaat tot aan  de plaats waar mijn liniaal ligt.
Dus het gedeelte van punt tot aan liniaal wordt gesneden .


We gaan nu rillen,
vanaf de punt op 9,5 cm-19 cm-19,5 cm.


We hebben ook een harmonica gedeelte nodig voor in de portemonnee.
Een strook van 9,5 cm x 6,5 cm.
Dit ril je elke centimeter  op de korte kant.


Zo nu kunnen we gaan vouwen en in elkaar zetten,
Gebruik voor de harmonica sterke tape aan de buitenste kanten.


Om de portemonnee te versieren gaan we alles in tweevoud snijden en stansen.
Het design papier van mijn  portemonnee is van de winterday's lijn.
Ik heb de maten voor het gemak op onderstaande foto geplaatst.


Nadat je de design papieren hebt vastgeplakt kan je het harmonica gedeelte gaan vastplakken.
Als je eerst aan beide zijden de harmonica vastplakt kan je de harmonica opvouwen het onderste flapje naar boven halen en vastplakken.


Zo ziet je portemonnee er nu uit.


Ik heb nog een extra strook gemaakt en deze voorzien van de rand mal.
Aan de zijkanten en onderkant komt tape om de strook vast te plakken.



zie foto voor de tape.


Nu kan je dus achter de flap ook nog iets verstoppen een cadeau pasje of een briefje.


Nu nog een mooie versiering voor de portemonnee.
Zelf heb ik gekozen voor de mooie vlinder uit de Industrial 3,0 lijn.
De vlinder heb ik dubbel gebruikt zodat het lijkt of hij echt fladdert.


Ook het bloemetje is van de industrial 3.0.


Klaar is je portemonnee om gevuld te worden en cadeau te geven.


Veel plezier met maken liefs Corrine

Hieronder zie je de producten van Studiolight die ik gebruikt heb





tot de volgende post


     

4 opmerkingen:

  1. wat leuk om op deze manier je geld cadeautje te geven.leuk om zo je mal te gebruiken en de voorkant leuk versiert met de vlinder.
    groetjes Marjan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi! En lief van je uitleg. Zeer mooi kado om te geven.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen