woensdag 7 november 2018

Have fun with Plywood

Hallo lieve volgers,

De tijd gaat snel. We zitten al in november en dus bijna gaan mijn familie en ik ons huis weer helemaal weer versieren voor Kerst. Ik vind het de gezelligste tijd van het jaar en wij gaan dan ook helemaal los in ons huis. Maar er zal nu ook een plekje vrij gemaakt moeten worden voor de leuke Plywood tafereeltjes van Studio Light . Dit zijn ontzettend leuke kleine tafereeltjes die je heel leuk gezellig kunt neerzetten maar het staat ook heel leuk in de stolp van Studio Light.

Ik zal jullie dit pakket (PWSL04) laten zien maar er zijn in totaal vier pakketten.

Naast het pakket heb ik ook nog het waterverf van Art by Marlene gebruikt en dan natuurlijk het stolpje en de led lampjes van Studio Light en wat sneeuw.

Hier zie je een foto zoals hij eruit komt te zien.




Laten we beginnen.

De stukjes zitten allemaal op 1 mdf plaat. Je kunt deze heel makkelijk eruit drukken. Soms zitten ze een beetje vast maar dan gebruik ik even mijn uitsnijmesje. En dan laat het vanzelf los.



Daarna begint het leuke werk. Het verven. Ik heb daarvoor het
waterverf van Art by Marlene gebruikt.


Dit werkt echt prima. Het is zo droog en het geeft een hele mooie kleur. Omdat het zo droog is heb ik daarna de kleur aan verschillende kanten nog wat donkerder gemaakt om wat schaduw aan te brengen.



De sneeuwsterren heb ik bewerkt met een zilveren glitterstift. Dit ziet er heel gezellig uit. Je kunt de glittering niet zo goed zien op deze foto.


Daarna kun je alle kleine rondjes met gaatjes onder de verschillende onderdelen vastzetten. Zo blijven de onderdelen staan. En deze passen precies. Ik heb deze niet mee geschilderd omdat ze toch onder het sneeuw komen te staan.

Ik heb de verschillende onderdelen leuk neergezet op de onderkant van mijn stolp en daarover sneeuw geplakt. Op de boompjes heb ik ook wat sneeuw gemaakt met gesso. De verschillende sneeuwsterren heb ik her en der geplakt. De hertjes heb ik kleine witte stipjes gegeven en de ree een leuk vilten rood dasje. Verder heb ik de Studio Light lampjes er doorheen gezet.

Daarna heb ik de bovenkant van de leuke stolp gepakt. Bovenop de stolp heb ik de kersttak twee keer erop geplakt en daarop kerstbloemen in de traditionele kerstkleuren rood en goud. Ook heb ik een labeltje gemaakt met daarop de tekst Magic Time.

Hieronder een foto van alleen het Plywood.



Maar je kunt het natuurlijk ook anders neerzetten. Je kunt het in een leuke open vaas zetten. Op een houten plankje of dienblad. Of zet gezellig wat meerdere tafereeltjes bij elkaar voor een gezellig kersttafereeltje. Misschien met wat lichtjes of kaarsjes. Kijk gerust ook eens op Facebook bij de andere DT-leden van Studio Light voor extra inspiratie. Je kunt zo leuk variëren met deze Plywood setjes.

Veel plezier ermee.

De producten die ik heb gebruikt zijn:













Ik vond het weer heel leuk om deze blog te maken en ben benieuwd wat je ervan vindt. En natuurlijk is het leuk als jij hier ook mee aan de slag gaat, om het even te showen op de Facebook pagina van Studio Light.

Ik ben benieuwd.

Alvast heel veel plezier met je kerstvoorbereidingen.

Tot de volgende blog, Chantal Kiburg



Geen opmerkingen:

Een reactie posten