zaterdag 17 november 2018

Kerst versiering / kerst hanger winterdays

Hallo allemaal,

Het is  bijna december! De tijd van het huis gezellig versieren met kerstdecoratie. Ik ben aan de slag gegaan met de prachtige Winterdays van Studio Light . Daar heb ik deze kerst hangers van gemaakt. Leuk voor in de kerstboom, of als raamhanger. Maar ook om gewoon neer te zetten, of aan een wijnfles te hangen als cadeautje!



Door middel van het volgende filmpje laat ik zien hoe ik het gevouwen heb:





Ik heb hiervoor een paperpad uit de Winterdays collectie gebruikt. Per hanger gebruik je 3 vierkanten. Je kan de vierkanten zo groot of klein maken als je zelf wilt. Voor de grootste heb ik het formaat van de paperpad gebruikt. 

Breng nu het lint of touw aan. Trek de bovenkant een heel klein stukje open:


Doe het lint of touw door de opening en maak aan de binnenkant een knoop. Schuif nu de delen weer tegen elkaar aan.


In principe heb je geen lijm nodig, ik heb zelf wel het binnenste flapje even vast gelijmd. 

Voor de binnenkant heb ik stans STENCILWD112 uitgestanst en doormidden geknipt. Deze heb ik aan de onderkant een strookje langer gelaten en omgevouwen zodat je hem makkelijk in je hanger kunt plakken. Daarna nog wat sneeuw eromheen gedaan. Maar de binnenkant is natuurlijk geheel naar eigen wens te maken! 

Als je er wat meer maakt is het leuk om ze aan een tak oid te hangen. Door de openingen bij het lint passen ook heel makkelijk de leuke fairy lights van Studio Light .


Veel plezier met deze tutorial! Mocht je hem maken, dan zou ik het leuk vinden om er een foto van te zien in de Studio Light kaarten groep! 

Lieve groetjes Irina 

Gebruikte materialen:







2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee Irina en wat knap uitgelegd. Ik word hier een beetje hebberig van, heel gaaf om dit te maken zéker met die lichtjes erin.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen