donderdag 5 juli 2018

'Pretty Poppy Box.

Hallo Allemaal

Vandaag ga ik jullie uitleggen hoe ik dit pretty poppy doosje gemaakt


Ik ben begonnen met de shape stans STENCILMS90 uit de memories of summer lijn.
Deze heb ik 3x uitgestanst.


Vanaf de uiterste punt maak je een hulplijn van 4,2 cm dat is de maat waar je moet rillen dit doe je aan beide zijden.
En op alle drie de stansen
Vervolgens heb ik 3 hulpstrookjes gemaakt om de stansen aan elkaar te bevestigen.
Deze strookjes zijn 3 cm x 11,5 cm.
Deze 3 ril je over de lengte precies in het midden dus op 1,5 cm.




Dan ga je de strookjes aan de stansen bevestigen zie foto alleen de laatste plak je niet dicht je laat het geheel plat op je werkblad liggen om hem op te pimpen dat werkt makkelijker.
Ik had hem al wel in elkaar gezet maar dan werkt het iets lastiger met plakken.



je doosje ziet er als je hem in elkaar vouwt  nu zo uit



De onderkant kan je gewoon in elkaar vouwen en vastplakken .

Ik heb het doosje opgepimpt met het pretty poppy stansblok en paperpad PPSL70

Nu maak je 3 stukjes van de shape stans voor de bovenkant zie foto deze maak je op maat zodat je rondom een halve centimeter wit hebt.
Alle randjes heb ik eerst ruw gemaakt met een paper distresser  en daarna  bewerkt met walnut stain distress inkt.


vervolgens maak je gaatjes met een pons tang in de punten.Ik heb eerst een gaatje gemaakt in de eerste toen dichtgevouwen met een potlood een stipje gezet weer een gaatje geponst en zo ook de laatste gedaan.Nu zitten de gaatjes op de juiste plek voor je touw of lint.



Nu komt het leuke werk het doosje mooi maken naar eigen inzicht.
Ik heb het pretty poppy stansblok hiervoor gebruikt.
Met als resultaat een vrolijk driehoekig doosje wat je kan vullen met parfum badschuim snoepjes of wat je zelf leuk vind om te geven.
Hieronder zie je nog wat foto's van verschillende kanten gezien.








Ik hoop dat jullie het leuk vinden en als je het gaat maken wens ik jullie veel hobby plezier.

lieve groetjes Corrine


Hieronder zie je de gebruikte materialen


                      











































Geen opmerkingen:

Een reactie posten