woensdag 25 juli 2018

Hello Winter

Hallo lievers volgers,

Vandaag mag ik voor jullie weer een blog post maken. Met het prachtige weer krijg ik toch alweer de kriebels om kerstkaarten te maken met de prachtige kerstspullen van Studio Light.Deze kaart heb ik gemaakt met de Winter Trails. Ik heb er een schudkaart van gemaakt. 

Dit is de kaart aan de voorkant en aan de binnenkant.




De benodigdheden die je hebt voor deze kaart zijn:

wit kraft papier 26 x 20cm
mica 11,5 x 20 cm
papier dat geschikt is voor Oxide inkten 11,5 x 20 cm
bruin kraft 11,5 x 20 cm (2x)
design papier 8 x 10,5 (2x)
plaatje
schudmateriaal

Dan kunnen we beginnen met de kaart.



Ik hoop dat je het een leuke kaart vindt en dat je gezellig mee wilt doen. Laten we beginnen met de kaart. Als eerste neem je de sterren mal en plaats die op de zijkant van je grootste witte craft papier. Stans hem in je machine, maar let op, niet helemaal. We willen dat de kaart dubbel kan worden gevouwen. Dus tot ongeveer de helft en dan weer terugdraaien. De rest heb ik overgetrokken van de mal en daarna uitgesneden. Alleen de hoekjes moet je dan nog even met de hand knippen.

Laten we nu met de voorkant beginnen.

Ik heb een stuk papier genomen van Water Art Mixed Media (11,5 x 20cm). Dit is goed papier wanneer je met inkt gaat werken. Ik heb Distress Inkt en Oxide gebruikt. De kleuren welke ik gebruikt hebt zijn:

Shaded Lilac
Weathered Wood
Black Soot
Salty Ocean


Ik ben begonnen met een cirkel van ongeveer 4 cm te plaatsen op het papier. Dit wordt mijn volle maan. Ik ben aan de onderkant begonnen met de lichtste kleur en zo steeds een beetje donkerder naar boven gewerkt. De maan heb ik afgeplakt met masking tape. Toen de inkt goed van kleur was heb ik deze gedroogd met een heattool en het masking tape verwijderd. Ik heb toen met een kleine blending tool de inkt een klein beetje laten doorlopen in de maan anders vond ik hem zo cirkelig.

Daarna heb ik sterrenhemel gemaakt met de mal van de
sterren en sneeuwsterren. Deze  is echt prachtig.


Hierachter heb ik een zilverpapiertje aangebracht
want een beetje glitter mag wel bij kerst he!



Daarna heb ik de kerstboom en het hert en de berglijn aangebracht met zwarte inkt.


En nu heb ik de berglijn nagemaakt met sneeuw.


Toen ben ik verder gegaan met de kaart.

Ik heb de kleinste mail genomen van de sterrenkaarten die op de andere zijde gelegd dan waar je sterren zitten. De sterren komen namelijk aan de binnenzijde van de kaart. Stans de kleine mal uit je papier. Je hebt nu een frame (sorry voor de slechte foto, ik bleef mezelf steeds zien door het mica).


Aan de binnenkant van dat frame plak je nu dubbelzijdig tape. Hierop plak je dan de mica. Dan heb ik een dikke foam laag aangebracht aan de binnenkant. Als je de kaart open legt heb je nu makkelijk een soort bakje en daarin doe je dan je schudmateriaal. Ik heb gekozen voor glitters in de kleuren zilver en een klein beetje blauw. Maar je kunt natuurlijk nemen wat jij mooi vindt.


Je kunt nu je bewerkte voorkant hierop plakken en je hebt een schudkaart.
Ik vond het frame aan de voorkant een beetje te wit afsteken bij de kaart
en ik heb de zijkanten met zilverkleurig gelatos bewerkt.


Nu kunnen we nog verder gaan aan de binnenkant.

Ik heb de sterrenmal ook nog eens uitgestanst uit zilver papier en de sterren die je krijgt heb ik uitgeknipt en ik heb deze alleen op kleine puntjes vastgelijmd op de kaart zodat de sterren een beetje los lijken te zitten. Dit geeft een leuk effect.



Ik heb voor beide binnenzijden een craft papiertje uitgestanst met de kleinste mail van de sterrenmal en deze op beide binnenzijden van de kaart geplakt. Omdat de kaart al best zwaar is door de voorkant heb ik de binnenkanten een beetje plat en wat rustiger gehouden.

Rechts heb ik kaart bewerkt met papier uit het Paper Pad van Winter Trails
en het stansblok Winter Trails.


De prachtige tekst Hello Winter heb ik ook uit zilver papier gestanst. 
En dit op een design papiertje geplakt en rondom uitgeknipt.

De linkerkant vond ik nogal kaal en daarom heb ik de sterretjes,
 die uit de mal van de voorzijde van de kaart eruit kwamen, hier opgeplakt. 

Ik hoop dat jullie mijn kaart mooi vinden en deze ook zelf willen proberen te maken. Wanneer je vragen hebt, stel ze gerust. Ik vond het in ieder geval heel leuk om deze blog te maken.

De producten welke ik van Studio Light hebt gebruikt zijn:

  












Tot de volgende blog,

Chantal Kiburg


Geen opmerkingen:

Een reactie posten