zondag 25 februari 2018

Kaart met broekzak

Hallo allemaal,

Vandaag mag ik weer een blogpost schrijven op het blog van Studio Light.
Deze keer ben ik aan de slag gegaan met de Industrial 2.0 lijn.
Met deze lijn is het heel makkelijk om mooie mannenkaarten te maken.
Ik ben helemaal fan van de 6-hoekige mal. Inmiddels heb ik er al veel verschillende kaarten mee gemaakt, maar vandaag wil ik jullie laten zien dat je er ook een broekzak mee kunt maken.
Achter deze broekzak heb ik geld gestoken zodat de kaart als cadeaukaart gebruikt kan worden.
Hieronder leg ik uit hoe ik deze kaart gemaakt heb:


De basis voor deze kaart is gemaakt van een kraftkaart van 15 x 30 cm, 
deze is gerild op 7,5 en 15 cm.
Vouw de kaart in harmonica vorm.
Snij uit zwart kraftpapier: 
* 1 vierkant van 14,5 x 14,5 cm
*2 rechthoeken van 14,5 x 7 cm
Snij uit oranje/geel designpapier uit de paperpad een vierkant van 14 x 14 cm
Snij uit  blauw/zwart designpapier 2 rechthoeken van 14 x 6,5 cm.
Stempel met de achtergrond stempel met de cijfers op het oranje/gele vierkant.
Plak nu alle delen op elkaar op de kaart.



Stans met STENCILIN72 de grootste maat uit kraftpapier en snij er de tandwielen vanaf.
Stans de middelste maat uit zwart kraftpapier.
Stans de kleinste maat uit groen designpapier uit de paperpad.
Plak alle delen op elkaar.
Plak dit geheel op het voorste deel van de kaart. 
Stans uit zwart kraftpapier de tandwielen uit en plak het geheel schuin op de zeshoek.
Snij uit fijn ribbelkarton een vierkant dat net iets groter is dan het plaatje en plak het met 3D foam op de tandwielen. Plak het plaatje ook met 3D foam op het ribbelkarton.



Met de kleine kerstbal mal heb ik de sterren gestanst uit kraftpapier, ook de sterren zijn met 3D foam opgeplakt. De pijlen zijn gestanst uit het oranje/gele designpapier.


Met STENCILIN68 heb ik de binnenste vorm uit zwart kraftpapier gestanst en op het smalle deel binnen in de kaart geplakt.



Om de broekzak te maken heb ik uit het jeans designpapier uit de paperpad de kleinste maat van de zeshoek mal gestanst.
Snij van de zijkanten 1 cm af, zie foto hier boven.
Deze strookjes kun je weggooien.
Vanaf de bovenste punt gemeten snij je 5cm van de bovenkant af, zie foto.
Deze punt bewaar je. Bewerk alle randen met bruine inkt.
Plak de punt nu onderste boven  op het andere deel.



Prik met een prikpen, langs een liniaal, op een halve centimeter vanaf de rand, 
gaatjes helemaal rondom de broekzak .
Borduur de gaatjes met een rijgsteek met bruin garen.
Plak de broekzak aan de zijkanten en onderkant vast .
Laat de bovenkant open zodat het geld (iets anders kan natuurlijk ook) er 
achter geschoven kan worden.



Verder heb ik de kaart nog versierd met 2 zwarte knopen.


Hieronder vindt je alle  materialen die ik gebruikt heb voor deze kaart:








Ik hoop dat jullie weer wat inspiratie hebben opgedaan om met deze gave lijn aan de slag te gaan!

Creatieve groetjes van Geralien

2 opmerkingen: