vrijdag 25 juli 2014

In de tuin...........

Goedemorgen allemaal,

Jullie kennen natuurlijk allemaal het prachtige magazine "mijn Hobbykaart" van Studio Light !?
Het hobbyblad waarmee je 30 schitterende kaarten kunt maken !!
In elk nummer zit ook een wedstrijdvel waar je mooie prijzen mee kunt winnen :))
Met het wedstrijdvel uit mijn Hobbykaart 57 ben ik aan de slag gegaan. 
Dit vel kun je trouwens ook heel mooi combineren met de nieuwe lijn : 
My Botanic Garden van Studio Light.
Oke, ik ga snel aan de slag :))


Ik heb hiervoor gebruikt:

- Wedstrijdvel uit mijn Hobbykaart 57
- Wit linnen karton 30,5 x 30,5 cm
- Paperpad Studio Light: PP SL 04
-Basispapier: BASIS MBG 171
- Kruissteek patronen van Pinterest
- Bijpassende kleuren garen
- Marianne Design mal: Cr1203
- Copic marker Ocean Green: G28
- Tim Holtz distresser
-  10 X Mini plintpennen "schroeven"
- Stukjes touw
- Organza lint zilvergrijs 25 cm
- Zilverkleurige charm: gietertje
- Naaimachine

Eerst een rechthoek gesneden van 30 x 15 cm en gerild van links naar rechts op:
6 cm, 7,5 cm, 22,5 cm en 24 cm.
De kaart bestaat nu uit 5 delen.


Ben met de distresser rondom de kaart gegaan en daarna met de 
groene Copic erlangs voor het groene randje.
Daarna 2X een rechthoek van 5 x 14 cm uit gesneden en hierop 
 2 bijpassende kruissteek patroontjes geborduurd 
die ik op Pinterest had gevonden!
 Ik vond deze schep en hark er wel goed bij passen :))



 Daarna weer met de distresser rondom de geborduurde rechthoeken 
en weer met de groene Copic erlangs voor het groene randje.
 Uit een blauw/groen velletje uit het Paperpad
2X een rechthoek van 5,4 x 14,8 cm gesneden.
Hierop de 2 geborduurde rechthoeken geplakt.
 Daarna op deel 1 en 5 van de kaart geplakt.
Vervolgens uit eenzelfde velletje van het Paperpad 
een vierkant van 14,4 x 14,4 cm gesneden, 
en uit BASIS MGB 171 een vierkant van 13,9 x 13,9 cm.
Dit vierkant in het midden, op het paperpad vierkant geplakt.
Toen het groen gemêleerde vierkant uit het wedstrijdvel gesneden,
en dit vierkant weer in het midden, op het BASIS MBG 171 geplakt.
Daarna heb ik met de naaimachine en de zig-zag een rand
rondom  het groen gemel. vierkant gestikt.
Toen het geheel in het midden op deel 3 van de kaart geplakt.
Uit wit linnen heb ik met de MD stans Cr1203 een vierkant gestanst.
Ik het het vierkant uit het midden gesneden,
 zo hou je alleen de leuke rand over. 
Daarna de stans op de kaart geplakt. Zie voorbeeld.
 De plankjesrand uit het wedstrijdvel gesneden en
 deze onder op de kaart geplakt. Zie voorbeeld.
1 van de beige strookjes met een tekst uitgesneden en
deze met 3D kit verhoogd, op de kaart geplakt. Zie voorbeeld
 Het plaatje daarna in 3D gemaakt en deze
 in het midden op de kaart geplakt.
  

 2 strookjes van 1,3 x 14,8 cm  uit het BASIS MBG 171 gesneden
en deze op deel 2 en 4 van de kaart geplakt.
Ik heb met een tang de pootjes van de splitpennen gehaald en 
daarna de over gebleven "kopjes" met 3D kit op de "plankjes" geplakt.
Zo lijkt het net of de planken zijn vast getimmerd :)
Verder de kaart versierd met nog wat
div. onderdelen uit het wedstijdvel.
Aan de charm het ik een touwtje geknoopt en bovenaan
 op mijn geborduurde schep geplakt.
Ik gebruik voor dit soort dingen altijd secondelijm,
dan blijft het zeker vast zitten!
Van het organzalint en een stukje touw 2 strikken gemaakt.
De strikken op elkaar geplakt ( wederom met secondelijm :) )  Zie voorbeeld.

Zo, mijn tuinkaart is klaar!


 Ik ben heel benieuwd wat jullie voor moois met dit wedstrijdvel gaan maken!
Doe je mee? Koop dan snel "mijn Hobbykaart 57" 
Maak een mooie kaart en stuur hem op!
....of neem een abonnement, dan hoef
je nooit meer iets te missen :)) 

Lieve groetjes,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten