zondag 29 juni 2014

Mixed Media met Shabby Chic


Hoi allemaal,

Ook ik ben helemaal weg van Mixed media. Wat is dat leuk om te doen!!
Hieronder zien jullie mijn eerste project, ben maar meteen groot begonnen:
canvas schildersdoek van 30x30 cm.


Wat heb je nodig:
*Canvas schildersdoek van 30x30 cm
*Witte Gesso
*Pan pastel licht blauw
*Scrappapier Shabby Chic SCRAPSC02SRAPSC05 en SCRAPSC06
*Shabby Chic plaatjes van STAPSC1307STAPSC1298STAPSC1301 en STAPSC1302
*Stempel tekst STAMPSL93
*Dutch Doobadoo mallen
*Middelgroot taartkleedje
*Kunststof kant (wat voor kastrandjes gebruikt wordt)
*Mallen Noor! Design: Doily, veren, kant en vogelkooi
*Mal klok Marianne Design
*Mal hoekje, wet niet welk merk dit is
*Bloemetjes, pareltjes, knoopjes, houten vlindertjes, touw, bedeltje
*Mod podge


Het canvas doek beschilder je eerst helemaal met witte Gesso, ook de zijkanten.
Als de Gesso opgedroogd is kun je het doek met de Pan Pastel bewerken, ook weer de zijkanten.
Als het klaar is de pan pastel fixeren met de Fixatie spray.
Snij het Scrappapier SCRAPSC05 op 28 x 28 cm en plak het met de Mod podge op het doek.
Smeer ook de bovenkant van het papier in met de Mod podge zodat het mooi strak op je doek zit.
Doe dit bij alle lagen papier en kunststof kant wat je hierna er nog bij op plakt.
Alleen de vintage plaatjes (die je als laatste op het doek plakt) heb ik niet bewerkt   
met mod podge, zo blijven de plaatje mat.
Van scrappapier SCRAPSC06 heb ik een stuk afgescheurd 
en de scheurrandjes bewerkt met de Gesso.
Onder het gescheurde scrappapier heb ik het taartrondje, de doily en het kunststof kant geplakt.


Met de Dutch Dobadoo mallen heb ik hier en daar wat afdrukjes gemaakt met Gesso.
Met de clearstempel en bruine inkt aan de zijkant ook een paar afdrukjes gemaakt
De klok en het blauwe kantje (hierboven op de foto te zien) heb ik met mallen gemaakt  
uit het scrappapier SCRAPSC02 en SCRAPSC05.
De vogelkooi is gestanst uit wit cardstock.
Door het label heb ik een stukje kant gestoken en een touwtje omheen gestrikt
 met een bedeltje er aan.

Ik hoop dat jullie dit een mooie creatie vinden...

Creatieve groetjes en tot de volgende keer!!


1 opmerking: