woensdag 16 januari 2019

Denim Saturdays altered bottle

Hoi lieve volgers,

Graag wil ik jullie laten zien hoe je met niet zo heel veel producten een hele mooie altered bottle kunt maken. Ik heb hem gemaakt met de mallen van Studio Light. Ik heb daarvoor de mallen gebruikt uit de nieuwste lijnen van Studio LightDenim Saturdays en Industrial 3.0.  Je hebt echt niet allemaal mixed media producten nodig om een fles op te leuken (kan natuurlijk wel). Ik wil laten zien dat je ook een fles leuk kunt maken met mallen en wat andere materialen. 

Mijn fles ziet er zo uit:


De spullen die ik gebruikt heb zijn:

-natuurlijk een glazen fles
- zwarte gesso
- gilding wax
- rits
- metalen ornamenten
- zwart papier
- stukje touw
- sterren van jute

En natuurlijk kun je deze producten vervangen met producten die je zelf al in huis hebt. 

We gaan beginnen met de fles. Ik had een fles druivensap in mijn kerstpakket gekregen.
Deze leeg gemaakt en de labels eraf gewassen.
Daarna heb ik hem helemaal ingesmeerd met zwarte gesso. 
Dat heb ik gedaan met een klein sponsje.
Dit moet je even laten drogen maar dat kun je versnellen met een heattool.


Daarna heb ik een aantal mallen  meerdere malen uitgedraaid op zwart papier. 
En natuurijk ook het leuke Denim zakje en het riempje.

De producten die je hieronder ziet heb ik overigens niet allemaal gebruikt. 
Ik was te enthousiast met uitstansen. Ik heb wel zwart papier gebruikt van 260 grams. 


Daarna heb ik de mallen op elkaar geplakt zodat ze nog steviger zijn. 
En heb ik de verschillende mallen ingesmeerd met gilding wax. Dit geeft een mooi roestig effect. 
De jute sterren heb ik ingesmeerd met zwarte gesso.
Dit heb ik ook allemaal even laten drogen. 



Daarna ben ik verder gegaan met de fles. Ook daarop heb ik beetje kris kras
gilding wax gesmeerd voor een roestig effect.


Toen ben ik begonnen met het versieren van de fles. 
Als eerste heb ik drie jute sterren rondom opgeplakt.


Bij de Denim Saturdays lijn zit ook een rits stempel. Ik vond het hierbij wel leuk om een echte rits te gebruiken. Deze heb ik een stukje opengezet en opgeplakt.
De mal met de hexagon heb ik bewerkt met gilding wax en die heb ik 
onder de jute sterren her en der geplakt. Zo kwamen de sterren mooier uit. 




Het riempje heb ik uitgestanst. Deze is zo leuk. 
Deze heb ik ook bewerkt met gilding wax en ik vond het leuk om deze op de hals te plakken.


Boven het riempje heb ik een touwtje gebonden met daaraan een sleutel.


Verder had ik nog wat ornamentjes in een kleur die ik hier wel mooi bij vond. 
Dus deze heb ik ook opgeplakt.


Daarna ben ik verder gegaan met alle mallen die ik had uitgestanst. Deze heb ik in groepjes op de fles geplakt. Hieronder wat foto's van de verschillende kanten van de fles.




Tot slot heb ik het zakje achterop de fles geplakt met de tekst Made With Love.
Eventueel kan ik nog iets in het zakje doen wanneer ik de fles kado geef. 


De mallen welke ik heb gebruikt zijn de volgende:






Ik vond het weer ontzettend leuk om deze blog voor jullie te maken.
Als je vragen hebt, stel die dan gerust.

Tot de volgende blog, Chantal Kiburg






3 opmerkingen:

  1. Wow wat gaaf gedaan. Dank je wel voor de uitleg

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk is die zeg!
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supergaaf!! Chantal :-D
    Ik heb het opgeslagen bij pinterest ;-)
    Welke gilding wax heb jij gebruikt?
    Er zijn er zoveel......en ik wil dan natuurlijk dat het een roest effect geeft ;-)
    Groetjes, Frouwkje

    BeantwoordenVerwijderen