woensdag 20 juni 2018

Special Message Happy Holiday pop-up kaart

Hallo lieve volgers,

Ik heb een pop-up kaart gemaakt met het prachtige papier van de
Memories of Summer lijn van  Studio Light.
Voorop heb ik een label gemaakt met de prachtige stempel van de Art of Marlene lijn. Ik heb er een Happy Holiday kaart van gemaakt welke ik ga opsturen naar vrienden om hen een fijne vakantie te wensen en daar past dit papier prachtig bij

Hieronder zie je een foto van de voorkant en de binnenkant van de kaart






De benodigdheden voor het maken van deze kaart zijn:

cardstock:
21 x 15 cm
21 x 14,5 cm

craft papier:
20 x 10,5 cm

design papier:
10 x 14 cm
10 x 14,5 cm (2x)
21 x 14,5 cm

Laten we beginnen met het label aan de voorkant. Ik heb hiervoor een strook papier van craft van 
20 cm genomen. Aan de bovenkant wilde ik een flapje maken. Daarvoor heb ik een cirkelmal genomen en aan de bovenkant heb ik de cirkelmal gelegd. Ik wilde de mal maar een stukje eruit snijden dus ik heb  de mal op het papier geplaatst en daarna op mijn matten van de stansmachine gelegd. Het stukje wat ik niet gesneden wilde hebben stak aan de achterkant van de matten uit. 
Zo heb ik het flapje gemaakt dat aan het craft papier vast zit. 

Op dit flapje heb ik de prachtige stempel gestempeld van Art by Marlene en deze bewerkt met embossingpoeder waardoor je een hele mooie gloed krijgt en deze stempel prachtig uitkomt.
Ik heb hier nog wat pareltjes opgeplakt.




Dit wordt de voorkant van de kaart.

Als designpapier (10 x 14 cm) heb ik het mooie papier gebruikt van de Paper Pad van de Memories of Summer. Daarop heb ik wat bloemen en blaadjes op verwerkt en heb ik een labeltje gemaakt en hier de tekst van een labeltje Memories of summer op geplakt.

Aan de bovenkant van de kaart heb ik de tekst Special Message gestempeld van de 
Veer & Moon stempel en uitgeknipt en onder het flapje geplakt.

                                      

Voor de kaart heb ik cardstock gebruikt van 21 x 15 cm en in het midden gerild.
Hierop heb ik voorkant met de label opgeplakt. De voorkant van de kaart is nu af 
en we kunnen met het pop-up gedeelte aan de binnenkant beginnen.

De binnenkant van de kaart heb ik eerst ook bewerkt met papier uit de Paper Pad (10 x 14,5). 
Deze heb ik links en rechts geplakt.


Voor het pop-up gedeelte heb je een stuk cardstok nodig van 21 x 14,5 cm.
Deze teken je aan de bovenkant van de middenlijn 5 cm naar links en naar rechts.
En aan de linkerkant en rechterkant op 5 cm en 10 cm.
Op de middenlijn teken je 9 cm naar beneden af.
En vanaf de onderkant 2 cm naar boven en 2 cm naar de linker en rechterzijkant.

Voor de duidelijkheid heb ik een schets gemaakt en ook alle lijnen erop gezet. 
Deze moet je goed rillen.


In de tekening hieronder kun je terugvinden hoe je de lijnen dient te vouwen.


Dit kun je helemaal in elkaar en dubbel vouwen.

Van design papier heb ik hetzelfde stuk papier gesneden (21 x 14,5 cm). 
Dit heb ik op dezelfde punten afgetekend alleen nu heb ik in plaats van het papier gerild, 
het papier gesneden en dit heb ik op het craft papier geplakt.


Dit vouw je helemaal in elkaar en dan doe je een beetje lijm op het kleine driehoekje.
Dit gedeelte plak je dan vast aan de rechterzijde van de kaart. En je legt de punt van het pop-up gedeelte tegen de middenlijn.


Nu doe je lijm op dit witte driehoekje en vouw je de kaart dicht. 
Het pop-up gedeelte zit nu vast aan je kaart.



Op het kleine gedeelte aan de voorkant heb ik een leuk strandplaatje geplakt. Dit heb ik gemat op een groter rondje en dit gevouwen zodat het mee gaat met het pop-up gedeelte.

De kaart heb ik verder afgemaakt met de leuke lettertjes en daarmee heb ik 
de boodschap Happy Holiday geschreven. 


Natuurlijk konden de slippers en het koffertje niet ontbreken.

Verder heb ik het fototoestel uitgestanst en bewerkt met inkt en op een gekleurd papiertje verwerkt.


En aan de linkerkant heb ik een labeltje bewerkt met de leuke tekst Enjoy Every Moment.


De rest van de kaart heb ik niet vol geplakt want ik vind het papier zo mooi.




De producten welke ik gebruikt heb zijn:

 

    

 




Ik hoop dat ik je heb kunnen inspireren om ook een pop-up kaart te gaan maken. 
Ik ben erg benieuwd wat je ervan vindt en als je hem ook mocht gaan maken
hoop ik hem op Facebook te zien.

Tot de volgende blog, Chantal




















1 opmerking:

  1. Een prachtige zomerse kaart Chantal en die binnenkant is écht verrassend. Dank je wel voor de duidelijke uitleg, echt iets om een keer te proberen. De materialen stralen echt "zomer"uit vind ik.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen