zondag 10 juni 2018

Cadeauverpakking met Ticketmal

Hallo allemaal,

Vandaag heb ik weer een uitgebreide blogpost voor jullie .
Deze keer heb ik een cadeauverpakking gemaakt met de Ticket mal en Memories of Summer lijn van Studio Light.
De ticket mal is zo veelzijdig dat je er veel verschillende creaties mee kunt maken.
Ik heb een cadeauverpakking gemaakt met een klein doosje erin waar je bijvoorbeeld geld in kunt stoppen. Aan de hand van foto's ga ik uitleggen hoe deze cadeauverpakking gemaakt is.




Ik heb een kort filmpje gemaakt om te laten zien hoe de cadeauverpakking  er van alle kanten uitziet.
Dit maakt de uitleg hieronder misschien nog duidelijker.




Aan de achterkant ziet het er zo uit. Het is dicht geknoopt met een jute touwtje.


Dit is de voorkant.



En zo ziet de binnenkant eruit.

Beschrijving:

Begin eerst met stanzen:
Stans 3 keer de ticket mal (de grootse maat) uit kraftpapier.
Stans de 2 middelste maten van de mal uit wit karton en doe dit 4 keer.
Stans de 2 kleinste maten van de mal 2 x uit roze designpapier uit de paperpad en 2 x uit crèmekleurig designpapier ook uit de paperpad.
Maak alle randen van het kraftpapier en het designpapier wit met Gesso.


Leg 2 van de 3 kraft tickets op elkaar door de kleine kant van de ene ticket op de grote kant van de andere ticket te leggen. Let erop dat de ticket bij de gaatjes nog wel moet kunnen vouwen dus leg het niet over de gaatjes heen.
Pons nu 2 gaatjes door het kraft waar de 2 tickets op elkaar liggen. 
Door deze gaatjes halen we straks het touwtje om de cadeauverpakking te kunnen sluiten.


Als je de 2 tickets weer van elkaar af haalt ziet het er zo uit.


\Ik heb de tickets voor het gemak even een nummer gegeven, dat is makkelijker bij de verdere uitleg.



Plak ticket 2 en 3 met de kleine kanten op elkaar.


Plak ticket nummer 1 nu over ticket 3 heen door de grote delen op elkaar te plakken.
Het kleine deel van ticket nummer 1 steekt over ticket nummer 3 heen.
De basis van de cadeau verpakking is nu klaar.
Nu kunnen we alle delen van het witte karton dat we uit hebben gestanst op de
 buiten - en binnenkant plakken.
Daarna plak je alle roze uitgestanste designpapiertjes op de buitenkant en alle crèmekleurige designpapiertjes aan de binnenkant van de cadeauverpakking.
Je hebt nu een hele stevige basis gemaakt.
Het doosje dat we voor de binnenkant gaan maken hoeft niet vastgepakt te worden want die zit heel stevig tussen de voor-en achterkant geklemd.

Voor het doosje heb ik een roze basispapier gesneden op 12 x 16 cm
Deze heb ik aan de lange kant gerild op 4-8-12 cm en aan de korte kant op 4-8 cm.
Knip alle vouwlijnen langs de lange kant in tot de vouwlijn, doe dit aan beide zijden.


Maak alle randjes van  het geknipte vel wit met Gesso.
Als de Gesso opgedroogd is vouw je het doosje in elkaar totdat je een doosje van 4x4 cm hebt.
In het filmpje eerder in deze blogpost laat ik zien hoe het doosje in elkaar gevouwen is.
Knoop er een wit lintje omheen en zet het in je cadeauverpakking.

De voorkant van de cadeauverpakking heb ik met verschillende stanzen en plaatjes versierd.
De doily mal uit de Memories of Summer lijn is gestanst uit heel licht designpapier.
Bovenop de doiy heb ik een gestanste ovaal geplakt. Deze ovaal komt uit de Romantic Summer lijn van Studio Light en past heel mooi bij het thema.
Het ovale plaatje heb ik met 3D foam opgeplakt .
De tekst Love is gestanst uit wit karton en weer op het plaatje geplakt.
Verder heb ik nog een ticket gestanst ui kraft en deze half achter het ovaal geplakt en door de opening in de tag een stukje scrapperfloss gestrikt.
Ter afwerking nog een paar hartjes, bloemetjes en plaksteentjes.

Een overzicht van de gebuikte materialen:









Zo dit was weer een lang verhaal van mij.
Ik hoop dat het jullie zal inspireren!
Veel knutselplezier in ieder geval en graag tot de volgende keer!

Creatieve groet van Geralien Hoftijzer






2 opmerkingen:

  1. Echt een super leuk idee en wat mooi zeg. Heb het gelijk opgeslagen dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dank voor de goede uitleg prachtige kaart

    BeantwoordenVerwijderen