maandag 23 oktober 2017

The Rose...........


Hallo lieve volgers,

Toen ik deze prachtige nieuwe lijn: Romantic Botanic van Studio Light
binnen kreeg, zag ik direct dat daar een basisvel bij zat met ruitjes!!
Nou dan gaat het bij mij alweer kriebelen he ;) en dan moeten daar
natuurlijk kruissteekjes op geborduurd worden, dat snap je wel hahaha.
Zo gezegd, zo gedaan! Het werd een mooie roos. 

Wat heb ik voor deze kaart gebruikt:
- Romantic Botanic Dies van Studio Light: STENCILRB55,
STENCILRB56 en STENCILRB58
- Alfabet stempel van Studio Light: STAMPSL204
- Easy vellen uit de Romantic Botanic: EASYRB585 2X, EASYRB586 
en EASYRB590
- DMC groen 3362 en roze 3688
- Karton Core Color groen: FERN
- Kraft karton wit
-Memento Dew Drop: Bamboo Leaves en Angel Pink
- StazOn inkt: Stone Gray
- Kaartenstandaard Marianne Design: CR1408
Verder plakparels, patroontje van een rose, roze/wit geruit lint en
een bedeltje van een roosje.

Met de onderstaande foto´s kun je zien hoe ik de kaart heb opgebouwd.
Ik ben begonnen met de grootste maat van STENCILRB58 uit het witte kraft te stansen.
De middelste maat uit het groen en de kleinste maat uit BASISRB247 gestanst.

Leg de stans, met de snijrand naar beneden op het basisvel
en precies daar waar je je vorm uit wilt hebben.
Plak de mal even vast en stans hem nu uit.

 De roos STENCILRB56 uit het witte kraft karton gestanst en geembosd.
De geembosde bladeren groen gemaakt met de Dew Drop Bamboo Leaves.

 STENCILRB55 uit het witte kraft karton gestanst en geembosd. 

Hetzelfde gedaan  met het roosje uit STENCILRB56

Zoek een leuk patroon van een roosje maximaal 16 x 18 kruissteekjes!
Teken het patroon licht met potlood over in de ruitjes van het basisvel.
Geef zelf ook wat kruissteekjes aan als takjes,
op de foto zijn dit de stippen!
Prik nu het patroon en gum daarna al het potlood weg.

 Nu de roos en de extra aangegeven takjes geborduurd.
 Hier en daar wat plakparels in de roos geplakt.

Leg de letters ROSE  op het stempelblok!

De tekst rechtsboven naast de geborduurde roos gestempeld.
De rand van de kaartvorm geruwd en beïnkt met Memento roze

Het uit gestanste hoekje heb ik boven aan de witte kaartvorm geplakt.

Daarna de groene kaartvorm op de witte geplakt en daarop
de geborduurde kaartvorm.
Het hoekje steekt aan de bovenkant buiten de kaartvorm.

Een mooi plaatje met roos uit EASYRB in 3D afgemaakt
en samen met de uit gestanste roos
onder de  gestempelde tekst geplakt.
Het roosje met steel uit EASYRB586 heb ik over de
O van de gestempelde tekst geplakt.
Het steeltje zit achter het 3D plaatje.


Uit EASYRB585 2X het groen blad linksonder geplakt met 
daarop de het uit gestanste witte bloemetje.
In het hart heb ik nog een parel geplakt. 

Achter het 3D plaatje heb ik uit EASYRB585 de
tekst: Happy Birthday geschoven.

De vlinder uit EASYRB585 heb ik linksboven met
3D kit geplakt. Door een flinke dot 3D kit achter de vleugels
te doen blijven deze leuk omhoog staan.

Als laatste een strikje met het bedeltje bovenaan op de kaart geplakt.
En dan is hij klaar!!!
Standaardje nog uit het witte kraft gestanst en hij
kan mooi staan :)



Hoop dat jullie mijn kaartje weer leuk vinden :)


Lieve groetjes Karin XX






                                                                                                                                                                 
 

   

     


         



1 opmerking: