woensdag 13 april 2016

Mixed Media tag met Sweet Romance lijn

Hallo allemaal,

Vandaag wil ik jullie deze Mixed Media tag laten zien.
Mixed Media is helemaal hot.
Ik vind het erg mooi en ben er ook mee aan het experimenteren.
De nieuwe stempels van Studio Light zijn hier ook erg goed voor te gebruiken.
De Sweet Romance lijn is natuurlijk helemaal leuk, de stijl vind ik geweldig.
Ik hoop dat jullie deze tag ook mooi vinden.
Ik probeer hieronder uit te leggen hoe ik het gemaakt heb.


Gebruikte materialen:
*Dutch Doobadoo mal
*Kraftkarton
*Verschillende masks harten en pijlen
*Inka Gold champagne
*Zwarte inkt en zwarte waterverf
*Witte Gesso
*Zwart garen
*Taartkleedje
*Houten bloem
*Witte pailletten
*Verschillende maten dopjes


De DDBD mal heb ik op het kraftkarton en basispapier overgetrokken. 
Ik heb hiervoor de maat genomen die precies op de breedte van het basispapier past.
En 1 maat groter op het kraftkarton. Anders wordt het te groot naar mijn smaak.
De randen heb ik bewerkt met de Distresser. 
De randjes van het kraftkarton heb ik licht aangezet met de Gesso.


De tag van basispapier heb ik eerst met de streepjes stempel langs de randen bestempeld.
Daarna de pijlen met behulp van een mask en Gesso binnen de lijnen aangebracht.
Met de zwarte waterverf heb ik spetters gemaakt.
De cirkels heb ik gemaakt door verschillende maten plastic dopjes op het stempelkussen te drukken en vervolgens op de tag te stempelen.
De harten onderaan zijn ook met de zwarte inkt gestempeld.
De goudgele harten heb ik met behulp van een hartenmask en de Inka Gold op de tag aangebracht.
Op de foto hierboven zie je hoe de verdeling is.


Nadat alles goed gedroogd is kun je de roze en kraft tag op elkaar plakken.
Plak een gedeelte van het taartkleedje op de tag en de houten bloem daar bovenop.
Drapeer een stukje zwart garen op de plek waar het plaatje met de rolschaatsen komt.
Laat hier en daar een stukje achter het plaatje vandaan komen.
Plak het plaatje met de rolschaatsen met 3D foam pads op.
Plak vervolgens de blauwe pijl en tekststrookje onder en op het plaatje.
Verdeel als laatste de witte pailletten op de tag.


Ik hoop dat ik jullie het een leuke kaart vinden!

Groetjes van Geralien


1 opmerking: