donderdag 24 april 2014

Koffie tijd!!!


Vandaag kom ik jullie een kaartje laten zien die ik met de mooie Vintage vellen heb gemaakt van Studio Light.
Een hele andere lijn weer, maar ook weer een fijne lijn om mee te werken, omdat je ook hier weer alle kanten mee op kunt en het mooi te combineren is met vele andere lijnen van Studio Light.
Omdat ik zelf nogal een koffieleut ben, deze keer een koffie kaart:



Benodigdheden:
  • SCRAP SL 03 
  • EASY SL 383 
  • EASY SL 384 
  • Bruin kaartkarton
  • Bruin organza lint 
  • Bruin kant 
  • Noor Tekst ticket 
  • Marianne Design mal LR 0129 
  • Bruine stempelinkt 
  • Bruine strass steentjes 
  • Parel kettinkje en bloemetje met bruin bewerkt


Als eerste heb ik een patroon gezocht wat ik wilde gebruiken
voor mijn kaart.
Meestal kun je daar wel mooie borduurpatronen voor nemen die al een mooie vorm hebben dan knip je dus de omtrek
 uit je dubbelgevouwen kaart.
Knip dan uit SCRAP SL 03 nóg zo'n vorm maar een halve cm.
kleiner dan de bruine kaart.

Bewerk de randen met bruine stempelinkt.
Snij de mal van Marianne Design uit bruin kaart karton, en laat als je hem geëmbost hebt in de mal zitten.
Veeg met een make-up staafje of wattenstokje met bruine inkt over je geëmboste gedeelte dan krijg je een mooi effect in het bruine malletje.


Haal voorzichtig de plaatjes die je wilt gebruiken uit de vellen EASY SL 383 en EASY SL 384
Plak het 1e plaatje van je 3D plaatje vast op de bruine mal LR 0129, wacht nog even met opwerken in 3D

Plak op 2 cm vanaf de onderkant je bruine kant op de het scrappapier.
plak de mal met wat foamtape of 3D kit
 dan rechts onder op het lint op je papier.
Maak een strik, doe daar een stukje parelketting en een bloemetje doorheen en bevestig deze links in het midden van de kaart.
Zelf prik ik het steeltje (met behulp van een prikpen) door het organzalint en het papier en plak dan het steeltje met een stevig stukje dubbelzijdig tape vast, je hebt dan gelijk je strik en bloem vast zitten.
Plak nu het scrappapier op de bruine kaart.
Je kunt nu je kaart verder afwerken met de plaatjes die je uitgekozen hebt. Ik heb de hartjes, de rondjes en een vlinder gekozen.

Door deze met 3D kit op je kaart te plakken kun je mooie hoogte verschillen maken


Werk dan je 3D plaatje op in 3D.
Plak de 2 tekst tickets ook met wat kit schuin achter je mal, ze komen dan een beetje omhoog te staan.

Plak dan onderop en bij de 3 kleine hartjes nog wat strass steentjes 
en je kaart is klaar.


Ik hoop dat jullie het weer een leuke beschrijving van de kaart vinden en wat ik nu ga doen???
Aan de koffie natuurlijk!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten