zondag 28 oktober 2018

Boekje met waxinelichtje en lucifersdoosje


Hallo!

Vandaag is het weer mijn beurt om een creatie te maken voor het Studio Light blog!
Ik heb een boekje gemaakt met een Ticket mal  STENCILSL97 en de Winter Days lijn.
In het boekje heb ik een waxinelichtje bevestigd met een magneetje en een klein lucifersdoosje
 heb ik er in geplakt.
Het waxinelichtje kun je er nu heel makkelijk uit halen en aansteken met de bijbehorende lucifers.
Ik zal aan de hand van detailfoto's uitleggen hoe ik dit boekje gemaakt heb.






Hier boven kun je het filmpje bekijken die ik gemaakt heb van mijn boekje. Dan kun je goed bekijken hoe het in elkaar zit.

Wil je op de hoogte blijven van de filmpjes die ik maak van mijn creaties? Dan kun je je abonneren op mijn kanaal en mis je niets.



 

Ik heb een gewoon lucifersdoosje gebruikt die ik op deze manier heb aangepast aan mijn boekje:
Haal van je lucifersdoosje voorzichtig het hoesje af en meet het op.
Haal uit de paperpad het designpapier met de kerstboompjes en snij het op dezelfde maat als het hoesje van je lucifersdoosje is. Ril de vouwlijnen ook op dezelfde afstand.
Vouw de lijnen en plak het de uiteinden aan elkaar en je heb een nieuw hoesje voor je lucifersdoosje.




De ticket mal heb ik gestanst uit kraftpapier.
Ril op 8,7 cm vanaf beide zijkanten een vouwlijn.
Bewerk de randen met bruine Distress inkt.


Knip 4 stukken wit organza lint van 20 cm en plak deze aan beide kanten op de buitenkant 
van het boekje.
Stans 4 maal met de middelste maat van de ticket mal uit zwart kraftpapier.
Stans ook 4 keer met de kleinste maat uit designpapier uit de paperpad.
Bewerk de randen van het designpapier ook met de Distress inkt.
Plak nu de designpapiertjes op de zwarte delen.
Plak ze nu allemaal op de voorkant en binnenkant van het boekje, behalve de rechter binnenkant.





1 magneetje mag door de magnetische kracht onderaan het waxinelichtje worden geklikt.
Plak wel een stukje sterke dubbelzijdige tape aan de onderkant van dit magneetje.


Bepaal door het lucifersdoosje op het boekje te leggen waar het waxinelichtje moet komen en druk het op het kraftpapier.




Als je dan het waxinelichtje weghaalt zie je dat het magneetje vastgeplakt zit op het kraftpapier.
Plak nu de uitgestanste designpapier en zwarte kraftpapier op de rechter binnenkant van het boekje over het magneetje heen.


Bij de pijl op de foto zit dus het eerste magneetje onder het designpapier.
Laat nu een 2e magneetje klikken aan het andere magneetje. Hieraan kun je nu het waxinelichtje vast laten klikken en ook weer makkelijk er af halen.
Plak het lucifersdoosje onder het waxinelichtje.


De buitenkant van het waxinelichtje heb ik nog beplakt met het bruine papier uit de paperpad.
Snij hier een strook van 1,8 x 13 cm en plak het om de buitenkant van het waxinelichtje. Nu past deze ook mooi bij de rest.

De linker binnenkant van het boekje heb ik versierd door Hello Winter en de rij kerstboompjes uit zwart kraftpapier te stansen. van de rij kerstboompjes heb ik een paar kerstboompjes afgeknipt zodat het mooi in het boekje past.

De voorkant van het boekje heb ik versierd met een rond plaatje uit de easy-vellen.
Achter het plaatje heb ik 2 uitgestanste takken kransen geplakt, 1 uit bruin kraft en 1 uit zwart kraft.
Ik heb er ook nog 2 zwarte sterren bij geplakt en 2 plaksteentjes.

Nu kun je strikjes maken in je linten, op maat knippen en je boekje is klaar!
Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk is.

Hieronder nog een overzicht van de gebruikte Studio Light materialen:






Ik hoop dat ik jullie weer heb kunnen inspireren.

Creatieve groet van Geralien










Geen opmerkingen:

Een reactie posten