donderdag 9 augustus 2018

Kerstkaart met een sfeerlichtje


Hallo lieve bloglezers

Vandaag ga ik jullie uitleggen hoe ik deze kerstkaart met een sfeerlichtje heb gemaakt,met de prachtige materialen van Studio Light.


Ik ben begonnen met de grootste en de kleinste memory dex mallen STENCILSL120 tegelijk uit te stansen (zie foto).Zo ontstaat er een frame.


Op onderstaande foto zie je het frame.


Het design papier 15x15cm  heb ik gemat op kraft papier.
Daarna leg ik de middelste mal op het designpapier en stans hem uit,dit gaat gemakkelijk door 2 lagen heen.

Nu heb ik dus een doorkijk  gecreëerd dat net iets kleiner is dan mijn frame.


Vervolgens heb ik op vellum de hertjes gestempeld met stazon saddle brown.
Dit heb ik even een uurtje laten drogen want op vellum droogt het iets langzamer .
Wanneer het goed droog is plak ik het aan de achterkant op het kraftpapier vast.


Dan kan het mooie frame op de voorkant vastgeplakt worden.



Voor de achterkant heb ik een wit vierkant van 17cm x 17cm Iets groter dan nodig gepakt en daar de middelste stans weer voor gebruikt.

Op de volgende foto kan je zien dat ik nu het witte vierkant vastplak aan de achterkant.
Dit heb ik vervolgens rondom afgesneden zodat er een wit mat randje zichtbaar is aan de voorkant.
Om de kaart te kunnen laten staan heb ik nog een strook van 16x 18cm uitgesneden gerild op de lange kant op 16 cm.Nu heb ik een smal strookje van 2 cm en dat plak ik aan de achterkant vast.Nu heb ik toch een dubbele kaart.


Voor de afwerking heb ik nog wat restanten (lees extra's) uit het winterfeelings kerst stansblok gebruikt. In de blokken zitten altijd aan de zijkant strookjes met extra's.
Een tabje gemaakt met STENCILSL124 en deze aan de bovenkant van het frame geplakt.
Een mooie strik heb ik nog verwerkt aan de bovenkant en de hertjes lopen in een laagje ice effect van viva,hier maak je eenvoudig sneeuw effecten mee. 
Hieronder zie je de kaart zonder lichtje.


En de laatste foto is voorzien van een sfeerlichtje op batterij.


Ik heb er weer van genoten om dit kaartje te maken en mochten jullie hem na gaan maken dan wens ik jullie veel hobby plezier.
Hieronder zie je de gebruikte materialen.



 

 


                   Vanuit het mooie Spanje wens ik jullie heel veel liefs en tot de volgende post.
                                                                     Liefs Corrine




Geen opmerkingen:

Een reactie posten