donderdag 25 februari 2016

Shabby Chic stansblok

Hallo allemaal,

Vandaag wil ik jullie deze kaart laten zien.
Deze kaart komt uit het stansblok Shabby Chic van Studio Light.
Maar ik heb 'm op een andere manier uitgewerkt.
Alle materialen die bij deze kaart horen heb ik gebruikt maar op een andere manier dan op het voorbeeld staat. Ik ga het hieronder proberen uit te leggen hoe ik het gedaan heb. 


Allereerst de gebruikte materialen:
*Basispapier Winter Memories BASISWM201
*Basispapier Shabby Chic BASISC154
*Chipboard Shabby Chic CHIPSC01
*Crèmekleurig kant
*Creatable MD
*Ronde Doilie mal Noor!
*Chipboard klok en muzieknoot
*Jute touw
*Papieren bloemetje
*Bruine plakparels
*Dutch Doobadoo mal
*kraftkarton


De grootste maat van de Dutch Doobadoo mal heb ik over getrokken op het kraftkarton en één maat kleiner op het Basispapier van de Winter Memories.
Uit het vierkant basispapier dat in het stansblok bij deze kaart hoort heb ik de ronde doilie gestanst en de doilie doormidden gesneden.
Uit het oranje deel van de Shabby Chic basispapier heb ik de een ovaal gestanst met de MD mal.
Het rechthoekige bruine deel van de kaart uit het stansblok heb ik iets onder het midden van de kaart geplakt. En daar onder een stukje kant dat even breed is als de bruine rechthoek.
rechtsboven het kant heb ik een halve doilie en de postcard uit het stansblok geplakt.
Linksboven het kant heb ik de chipboard klok geplakt.
Op de klok heb ik de uitgestanste ovaal geplakt
met daar bovenop het ovale plaatje uit het stansblok.



Rechtsonder het plaatje heb ik een label uit uit het Shabby Chic chipboard vel gehaald en samen met een label uit het stansblok + een jute touwtje op de kaart geplakt.
Linksonder het plaatje heb ik de andere halve ronde doilie geplakt.
Verder is de kaart versierd met de andere plaatjes, papieren bloem en de plakparels.

Ik hoop dat jullie het een mooie kaart vinden en het weer inspiratie heeft gegeven om met de stansblokken aan de slag te gaan.

Groetjes Geralien


1 opmerking: