dinsdag 19 november 2013

Arreslee maken


Deze kaart heb ik gemaakt met een mal van een arreslee uit een oude hobby journaal.
Het was een slee met een bakje ertussen, maar ik het er een dubbele kaart van gemaakt. Maar ook op internet zijn mooie tekeningen van arresleeën te vinden die hier heel goed voor te gebruiken zijn.
Ik heb de mal uitgeprint en daarna met de zijkant tegen een dubbelgevouwen grijsachtig vel kaart karton gelegd, héél dun met een scherp potlood omgetrokken en toen uitgeknipt.
Omdat je de kaart dubbel gemaakt hebt kun je hem door hem een klein stukje open te zetten rechtop laten staan.
Daarna heb ik het BASIS vel 131 van Studio Light genomen en de mal op de kop op de achterkant van het papier gelegd en toen omgetrokken met potlood.
Als je hem op de kop legt en je knipt hem dan uit dan komt de goede kant van het papier precies goed te liggen zo het op de kaart moet komen.
De randen heb ik met een klein beetje bruinachtige inkt bewerkt.
Langs de randen heb ik een smal bruin stikker randje geplakt om de duidelijke contouren van de slee aan te geven.
Daarna ben ik aan het versieren gegaan.
Ik heb hier het vel STAP SL 1278 voor gebruikt. De kerstboom, de tol en de doos kerstballen leenden zich er prima voor om deze in het soort bakje te plakken, waardoor het lijkt of deze dingen ín het bakje van de slee staan.
Daarna heb ik de voorkant van de slee versierd met plaatjes uit het vel.
Alleen het strookje met de tekst Ho Ho Ho komt van een ander vel van Studio Light.
En zo heb je weer een leuke kerstkaart klaar.
Veel plezier met het maken van deze kaart.            

Groetjes Anita

3 opmerkingen: