zondag 8 september 2019

Pop-Up vensterkaart

Hallo lieve volgers,

Vandaag is het weer mijn beurt om jullie te inspireren met de prachtige producten van Studio Light.
Ik heb wéér een kaartmodel bedacht met de vierluik mal. Ik hoop dat het jullie nog niet gaat vervelen. Maar eigenlijk denk ik dat iedereen die deze mal gekocht heeft blij is dat je er zoveel verschillende modellen mee kunt maken.
Vandaag dus een Pop-up vensterkaart met het vierluik en de Snowy Afternoon lijn.
Ik zal zo goed mogelijk proberen uit te leggen hoe ik het gemaakt heb.


De basis voor deze kaart is een dubbele grijs/blauwe kaart van 10,5 x 14 cm.
Leg het kleinste vierkant van de Essentials basisvorm op ongeveer 1 cm vanaf de bovenkant op de rechterkant (naast de vouw) van de kaart. Let erop dat je de langste kant van het vierkant (het vierkant is namelijk net niet helemaal vierkant) horizontaal ligt, zie foto:
En stans het vierkant uit.


Stans het vierluik uit kraftpapier en maak de randen bruin met Distress inkt Walnut Stain.
Plak het rechtse deel van het vierluik in de binnenkant van de kaart, laat rondom een klein randje van de kaart zichtbaar, zie foto:


Vouw het vierluik nu dubbel zodat de linker 2 luikjes plat komen te liggen.
Breng lijm aan langs de randjes zoals ik op de foto heb gedaan:
Let hierbij op dat lijm niet door het venster zichtbaar wordt.


Vouw nu de grijs/blauwe kaart dicht. Het plakt nu op het vierluik vast aan de binnenkant van de kaart.
Dat ziet er dan zo uit:


Als je de kaart weer openvouwt dan ziet het er zo uit:
De basis van de kaart is klaar!


Stans nu met de middelste maten van het vierluik designpapier uit.
ik heb hiervoor papier uit de paperpad gebruikt. Het lukt net om 3 stuks uit 1 vel te halen. Het is het mooiste als je een dessin met afbeelding gebruikt, dat maakt de binnenkant mooier.


Prik een gaatje door het tweede en op één na laatste gaatje in het laatste deel van het vierluik en haal daar een jute touwtje doorheen, hang er een bedeltje aan en strik het.

Als de 3 luikjes aan de binnenkant beplakt zijn met designpapier dan kun je een vierkant eveneens uit kraftpapier snijden van 8,1 x 8,4 cm. En hierop plak je het vierkant plaatje met de belletjes op.
Vervolgens plak je het geheel in de opening, alleen op het deel van het vierluik dat beplakt is met designpapier. Als je de kaart opent dan beweegt het plaatje....


Stempel de tekst van de Stamp and die cut set  en stans het uit. 
Plak het vervolgens in het midden van de voorkant.
Verder heb ik nog een paar ijssterren gestanst en in de hoeken geplakt.
Als laatste nog een paar plaksteentjes en dan is de kaart helemaal af.

Omdat ik het zo'n leuk model vond om te maken, heb ik er meteen twee gemaakt.
Dat doe ik eigenlijk nooit maar ik vond een ander kleurencombinatie ook heel mooi.
Ik wil jullie die ook graag laten zien, dus extra veel foto's deze keer en dubbel zoveel inspiratie!





Gebruikte materialen:







Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren om mooie kerstkaarten te kunnen maken!

Creatieve groet van Geralien Hoftijzer



2 opmerkingen:

  1. Een erg mooie voorbeeldkaart Geraldien , prachtig DP
    Grtjs Epie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jullie maken prachtige creaties en ook ik ben fan van Studio Light.
    Ik heb nog een vraagje; Hoe kunnen de driehoekjes van stencil 202 worden gebruikt?
    Groetjes, Els

    BeantwoordenVerwijderen