maandag 19 augustus 2019

christmas ticket fold card

Hallo lieve bloglezers.

Today is a hot chocolate kind of a day.



Het is weer mijn beurt om een post te verzorgen op het blog van Studiolight.
Terwijl we hopelijk genieten van een mooie zomer ga ik jullie een kerstkaart showen die ik gemaakt heb met een ticket stans alleen dan weer net iets anders.
Met behulp van wat foto's ga ik uitleggen hoe ik hem gemaakt heb.

Je neemt een a4 wit linnenkarton en legt de stans met de punt aan de kant.
Zorg ervoor dat je alleen het voorste gedeelte stanst (in een eerder blog hier heb ik dit duidelijk gemaakt met foto's) dus je plaat komt halverwege je stans.
Doe dit aan beide zijdes dan heb je nog een stukje wat je even met de hand moet doorsnijden zodat de stans ontstaat zoals op de foto.


Nu ga je het midden bepalen tussen de 2 uiterste punten dat is bij mij 14cm.
Vanuit dat midden zet je even potlood streepjes op 2 en 4 cm.
Doe dit links en rechts van het midden.


Maak 4 horizontale scorelijnen van deze 4 streepjes de middelste vervalt.
Je hebt nu in het midden een strook van 4 cm en links en rechts een strook van 2 cm.
Zoals op de foto hieronder.
Ook zie je een nieuwe stans liggen in het midden deze komt in augustus uit.
Helaas heb ik daar nog geen nummer en foto van.


Nu is je basis klaar en kan je de gekleurde oplegdelen van de stans op maat gaan maken.
Bij mij is dat eerst kraft en daar bovenop heb ik het kleine kerstblokje gebruikt.


Voor de verdere versiering heb ik het toffe kerstblokje snowy afternoon gebruikt.
Hieronder zie je nog wat close up foto's.


Voor de sneeuw effecten heb ik 3d sneeuw van viva gebruikt en er nog wat eiskristallen overheen gestrooid ook van viva.


Kantjes en lintjes horen er voor mij altijd bij.


Veel liefs van mij ,
ik hoop dat ik jullie weer op een ideetje gebracht heb met deze kerstkaart.
Hieronder zie je de gebruikte materialen.




ik hoop dat ik jullie weer op een ideetje gebracht heb met deze kerstkaart.
Hieronder zie je de gebruikte materialen.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten