donderdag 16 mei 2019

Ocean View 3D schilderij

Hallo lieve allemaal,

Vandaag heb ik voor jullie een 3d / box lijstje gemaakt. Ik word zo blij van de mooie Ocean View lijn van Studio Light ! Zo zomers. En dan het mooie weer van nu erbij, dat kan niet beter.




In een "box" lijstje (een diepe lijst) uit de goedkope huishoud winkel ben ik als volgt te werk gegaan:

Haal de achterkant van de lijst eraf. En pak het passe partout eruit. Snij een even groot stuk cardstock uit en trek het frame daarop over met potlood. 


Nu weet je ongeveer waar je moet werken. Ik heb uit het doosje paper elements een mooi stuk design papier uitgezocht en die erop geplakt. Daarna wat paper elements klaar gelegd. Ik heb daarvoor materiaal gebruikt uit de doosjes en het stansblok. Onderaan dit bericht zet ik de gebruikte materialen nog even op een rij.

Leg het zo neer hoe jij het mooi vindt en bekijk voordat je het opplakt of het totaal plaatje klopt. 

Je beplakt dus eerst de achtergrond, daarna leg je de passe partout erop en ook die beplak je. Zo krijg je wat meer diepte. 
Achter sommige visjes heb ik 3d foam gedaan. 


Als alles vast zit, leg je dit aan de kant en pak je de lege lijst erbij. 

Mocht je bij het strand wonen, haal een klein bakje strandzand,  woon je niet bij het strand of heb je niet in de mogelijkheid daar naar toe te gaan.... gebruik dan net als ik schelpenzand uit de supermarkt. (Ruikt ook frisser)


Teken eerst aan de binnenzijde van je lijst af hoe hoog het zand moet komen. 



Dan begin je met vullen. Ik heb daarbij gebruik gemaakt van een stukje papier zodat ik het kan aanduwen om te zien hoe hoog het is:


Stop er eventueel nog wat losse schelpjes bij in. Nu leg je voorzichtig eerst de passe partout er weer in en daarna de achtergrond. Dan de achterkant en draai hem voorzichtig om, anders zit het zand overal. Zo heb je super snel een leuk zomers schilderijtje !



Bedankt voor het lezen en een hele fijne dag toegewenst !

Lieve Groet,

Irina


Gebruikte materialen:









4 opmerkingen: