vrijdag 22 maart 2019

Nieuwe ticket mallen

Hallo allemaal,

Deze week komen er van Studio Light weer 6 nieuwe ticket mallen uit.
Ik mocht er alvast mee aan de slag en heb er deze kaart mee gemaakt.
Ik heb 2 ticket mallen in elkaar geplakt
Het vierluik heb ik in de dubbele postzegel mal geplakt, waardoor je een hele verrassende kaart krijgt als je het opent.


In onderstaand filmpje kun je goed zien hoe deze kaart eruit ziet en hoe het werkt.




Voor verdere uitleg zal ik aan de hand van enkele foto's uitleggen hoe ik deze kaart gemaakt heb en je deze kaart ook zelf kunt maken.


Dit is de voorkant van de kaart.



Dit is de achterkant.

Werkwijze:

Stans uit wit linnenkarton beide ticket mallen uit.

Ril de dubbele postzegel mal op 9,5 en 10,5 cm, dus aan weerszijden van de gaatjes.


Vouw het vierluik in zigzag en plak het binnen in de dubbele postzegel mal.
Zorg ervoor dat de halve rondjes van beide kaarten mooi op elkaar geplakt worden.
Ik heb het aangeven op de foto hierboven.


Stans uit de paperpads de mat lagen voor het vierluik. Maak hiervoor mooie kleurencombinaties.
Met de stempelset heb ik de woordjes op het designpapier gestempeld.
Het & teken heb ik gestanst uit zwart kraftpapier en ook op het designpapier geplakt.
Helaas ben ik hier vergeten een foto van te maken.
Voor de voor- en achterkant van de kaart heb ik met de mat lagen van de dubbele postzegel mal designpapiertjes gestanst. Op het designpapiertje van de achterkant heb ik het woordje Happiness gestempeld. 



Voor de voorkant heb ik een stukje blauw met witte stippen designpapier gesneden op 6x9,5 cm en hierop de silhouet stempel gestempeld.
Het stempelafdrukje heb ik met 3D foam op de kaart geplakt.
Ook heb ik nog een cirkel en strookje gestanst en achter het stempelafdrukje geplakt.

Een stukje washi tape met de tekst smile heb ik op een smal strookje zwart kraftpapier  geplakt en met 3D foam opgeplakt.
Verder heb ik de voor- en binnenkant van de kaart nog versiert met puffy stickers.
Ook heb ik nog enkele driehoekjes die als reststukjes uit het zwarte strookje komen aan de binnenkant van de kaart geplakt.

Gebruikte materialen:














Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren met deze kaart.

Veel knutselplezier gewenst!

Groetjes van Geralien




4 opmerkingen: