woensdag 3 oktober 2018

Pop up slider kaart


Hoi lieve volgers,

Ik heb voor jullie een pop up slider kaart gemaakt. Dat is zo'n leuk  model.
Ik heb hem gemaakt met de Winter Days producten van Studio Light . Je kunt een gedeelte omhoog schuiven maar ook naar beneden laten om de kaart op te sturen. 

Zo ziet mijn kaart eruit als hij klaar is.




De producten die je nodig hebt zijn:

witte craft 13,5 x 15
witte craft 10,5 x 12
craft 13,5 x 15
design papier

Doe je mee? Als je alles hebt klaargelegd dan gaan we beginnen.

Begin eerst met je bruine craft papier van 13,5 x 15. Hier teken je drie lijnen op. Ik heb de maten hieronder vermeld. Dat lijkt me duidelijker dan uitleggen.
Teken dit na en dan mag je de lijnen uitsnijden. 


Daarna zetten we ook nog drie rillijnen in het gesneden gedeelte. Hieronder heb ik die maten staan. Bij de stippellijnen ril je dan en ook nog bij het uiteinde van de sneetjes.
Daar komt het derde rillijntje.


De eerste is een dalvouw, de tweede een bergvouw en daarna weer een dalvouw.
Hieronder een plaatje met wat je dan voor vorm moet hebben.


Dan plak je aan de achterkant een strookje dubbelzijdig tape alleen
op het onderste randje dat gevouwen is.


Daar plak je het stukje witte craft papier op van 10,5 x 12


Dan maak je aan bovenkant van de voorzijde van het bruin craft papier een half rondje.


Deze vorm heb je nu. Je kunt de witte kaart nu al heen en weer schuiven.


Daarna plak je dubbelzijdig tape aan de achterkant van de kaart aan de andere drie zijden.


Daar plak je het witte craft papier van 13,5 x 15 op. Je kaart is nu klaar.
En je kunt beginnen met oppimpen.

Ik heb het mooie papier van Winter Days gebruikt. Ik heb een vierkant gemaakt en die aan de zijkanten geplakt. Het papier heb ik bewerkt met pareltjes, de pearl pen en witte gesso. Daarop heb ik aan de linkervoorkant bloemetjes, kersttakjes en blaadjes geplakt en aan de andere voorkant een labeltje met de tekst X-Mas erop en deze ook versierd. Aan de achterkant heb ik nog wat blaadjes en een bloemetje geplakt van de easyvellen.

    


Op de zijde die omhoog komt heb ik eerst een klein stukje design papier geplakt wat ik ook weer bewerkt heb met gesso. Daarop heb ik een tekstplaatje geplakt en verder opgepimpt met mallen en diverse labels van de easyvellen.



Op het stukje wat je ziet als je het gedeelte omhoog schuift heb ik de tekstplaatje Season of Joy geplakt. En aan de bovenkant van het schuifgedeelte heb ik een gaatje gemaakt en een lintje eraan gemaakt.

  


Mijn kaartje is klaar en ziet er zo uit.




De producten die ik heb gebruikt zijn:


  





Ik heb deze blog weer met heel veel plezier gemaakt. Ik ben benieuwd wat je ervan vindt en mocht je deze kaart ook gaan maken zie ik hem natuurlijk graag. Als je vragen hebt, hoor ik graag.

Tot de volgende blog, Chantal










Geen opmerkingen:

Een reactie posten