woensdag 29 augustus 2018

Kerstbox

Hallo lievers volgers,

Ik heb met de prachtige mal van de Studio Light en de Winter Trails producten een kerstbox gemaakt. Zo leuk om gezellig neer te zetten of kado te geven. Je kunt hem vullen met kersenbonbons of kerstkransjes. Ze liggen vast al snel weer in de winkels.

Ik heb mijn kerstbox ook gevuld en zo ziet hij eruit als hij gevuld is.



De benodigdheden zijn:

wit craft papier:
30,5 x30,5 cm (1x)

bruin craft papier:
8,6 x 6,1 cm (1x)
8,5 x 4,4 cm (2x)
4,3 x 5,9 cm (2x)
8,5 x 7 cm (2x)

design papier:
8,1 x 5,6 cm (1x)
8,1 x 3,9 cm (2x)
3,9 x 5,4 cm (2x)
8,1 x 6,5 cm (2x) 

We kunnen beginnen.
We beginnen met het witte craft papier van 30,5 x 30,5 cm.
Teken deze af op 0,5, 6, 11, 20, 25 en 30.


Draai nu je  papier 90 graden.
Teken nu 7, 12, 18,5 en 23,5 cm af.


Ril deze lijnen. Hieronder zie je welke delen
je weg kunt knippen.


Dit hou je over.


De flapjes welke straks gaan schuiven knip je een beetje rond af. Ik heb de hoekjes afgetekend en daarna geknipt. Ik heb hieronder gearceerd wat er weggeknipt moet worden.


Ik heb nu de kleinste mal gebruikt om een mooie rand te maken.


Knip de flapjes in tot de vouwrand. En vouw de randjes om en plak daar dubbelzijdig plakband op.


Vouw nu het stukje waar het dubbelzijdig tape op zit dubbel en plak dit vast. Je kunt nu de twee ronde gedeeltes erin stoppen en dit steekt vanzelf vast.


Doe dit ook aan de andere kant en je bakje is klaar.

Je kunt nu je bakje oppimpen. Je hebt hiervoor het craft papier nodig en het design papier.
Voor de zijkanten heb ik het craft en het design papier hetzelfde geknipt als de mal.


Zo ziet hij eruit met het papier en in elkaar.


Ik heb hem met het leuke papier en de plaatjes uit de Winter Trails lijn opgepimpt. De bloemetjes heb ik  gemaakt met het Paper Pads papier. En deze bewerkt met pareltjes en glitter. De blaadjes heb ik uit goudkleurig papier gestanst. Hieronder de foto's van elke zijde.






De kerstkransjes liggen (nog) niet in de winkel dus ik heb het bakje maar met iets anders gevuld. Hopelijk komen de kerstkransjes snel in de winkels.


De producten die ik heb gebruikt zijn:









Ik heb weer met heel veel plezier deze blog voor jullie gemaakt
en ik ben benieuwd naar jullie reactie.

Tot de volgende blog.

Chantal Kiburg




2 opmerkingen: