maandag 11 december 2017

kerstboom

Hallo,

Vandaag mag ik weer een creatie laten zien op het studio light blog. Ik
 heb gebruik gemaakt van de winter feeling van studio light. Nu kunnen 
we nog werken met de kerstlijn dus daar moeten we nog even van 
genieten! Ik heb een  tutorial gemaakt van deze creatie en ik hoop dat
 jullie het leuk vinden. De afbeelding op onderstaande foto heb ik 
behandeld met het canvas sticker doek uit de serie van Miranda van 
den Bosch. Ook dat heb ik stap voor stap uitgewerkt.



1. Snijd 3 vierkanten van 15 x 15 en vouw ze alle drie diagonaal

 2. Plak de drie vierkanten cardstock op onderstaande manier  vast

3. Snijd 2 designpapier van 14,5x14,5 en snijd ze diagonaal door midden

4. Bevestig het designpapier op onderstaande manier 


 5. Vouw het geheel volgens onderstaande foto en plak het vast.

6. Uiteindelijk is dit de basis


De afbeelding heb ik bewerkt met de canvas sticker uit de cats
 en girls lijn van Miranda van den Bosch.Ik ga stap voor stap 
uitleggen hoe ik dit heb gedaan.

Als eerste pak je de afbeelding naar keuze en knip je een stukje canvas sticker

Je haalt het papiertje van de canvas sticker eraf

Je plakt vervolgens de goede kant op het plakgedeelte. Achteraf
 kwam ik erachter dat ik beter het geheel op maat had kunnen 
knippen voordat ik het papier eraf had gehaald

Vervolgens spuit je de achterkant nat en laat het even inweken 
totdat het papier helemaal nat is

Als het papier helemaal nat is, verwijder je voorzichtig 
het papier met je vingers weg

Halverwege ziet het er zo uit

Je gaat net zo lang door totdat al het papier verwijderd is

Vervolgens heb ik het geheel bewerkt met een gloss medium
 om het geheel nog beter uit te laten komen

Dit is dan het resultaat


7. Pimp het geheel ver op volgens eigen inzicht en je 
krijgt dus uiteindelijk dit


De spulletjes die ik heb gebruikt zijn:

* canvasmb01
* easywf593
* easywf597
* easywf598
* easywf595

Ik hoop dat jullie de creatie leuk vinden en dat ik jullie weer ideeën heb gegeven.

Liefs.
Karen


4 opmerkingen:

  1. Mooi gecaan en duidelijke uitleg. Groet Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een knappe creatie Karen ... Bedankt voor de duidelijke uitleg ...
    Groetjes, Odette.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Karin,
    Ik ga het nog eens proberen met dat canvas sticker, jij doet het anders, als wat ik zag in filmpje, dat werkte helemaal niet.
    groetjes
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen