donderdag 9 november 2017

Slider Card Tutorial



Hallo Allemaal!!

Vandaag mag ik weer een blogpost voor jullie verzorgen! Ik heb gekozen om een slider card tutorial voor jullie te maken, met 1 van de prachtige stempels van Studio Light! Winter Feelings  STAMPWF234!


Ik ben begonnen met een standaard witte kaart van cardstock van 15x15 cm. Dan neem je een vierkante stans van 10 x 10 cm, of je tekent een vierkant uit op je kaart die je daarna uitsnijdt!



Je zorgt dat je uitkomt op 2,5 cm van de zijkanten, 3 cm van de bovenkant en 2 cm van de onderkant! LET OP! De bovenkant is de kant  waar de vouw zit!! Zie foto :



Daarna snij je de gleuf. Deze komt in de bovenkant op de vouwlijn. Je snijdt op 2 cm vanaf beide kanten.


Dan snij je een stuk wit cardstock van 13 cm breed en 18 cm hoog. Daarvan snij je van beide lange kanten nog 1 cm af tot op een halve cm van de onderkant. Zie foto:


Nu pak je de kaart er weer bij. Je gaat nu de stempel plaatsen. Ik heb de grootste stempel gebruikt. Zorg dat hij mooi in het midden zit! Je zet de stempel in de binnenkant van de kaart en kleurt hem in met kleurtjes naar keuze:



Dan pak je een velletje mica / transparant sheet. Daaruit knip je een vierkant van 13 x 13 cm. Je legt dit mica bovenop de stempel die je al gemaakt hebt en dan stempel je nu dezelfde afdruk op het mica. Hierna bevestig je lijm of tape langs de randen van het vierkant. ( aan de binnenkant). Je legt je mica met stempel precies bovenop de stempel in de kaart en drukt dan de bovenkant vast aan het mica! Zorg dat het er  precies netjes bovenop zit!


Nu schuif je je witte stuk cardstock van 13 x 18 door het gleufje aan de bovenkant. 



Daarna plak je de randen van de kaart op elkaar. Ik heb daarvoor tape van 0.5 cm gebruikt. Precies op de randen geplakt. Dan kan hij nog goed schuiven / sliden! 


Even checken of hij goed werkt en dan begin je met versieren van de buitenkant! 


Ik heb daarvoor de nieuwe basisstempel STAMPSL238 gebruikt langs de randen, voor de sterren STENCILWF60 en stansvellen EASYWF599 EASYWF600 en EASYWF594.
Bovenin de slider maak je een klein gaatje met eventueel een eyelet. Daar doe je een stukje lint doorheen! 


Ik hoop dat jullie het een leuke tutorial vinden! 

Lieve groetjes,
Irina


1 opmerking: