woensdag 21 juni 2017

lots of love

Hallo,

Ik mag weer een blogpost verzorgen voor studio light. Dit is mijn creatie 
geworden en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.


De afbeelding heb ik gemaakt met een layered stamp van studio light. Ik 
ga jullie stap voor stap laten zien hoe de layered stamp werkt en hoe je
 kunt stempelen met behulp van de mask techniek. Ik heb gewerkt met 
één van de nieuwe layered stamp: de hortensia.


Als eerste bepaal ik met welke kleurtjes ik ga werken. Ik heb vier 
opeenvolgende kleuren gebruikt voor de blaadjes en de bloemen.

Daarna heb ik de plaats bepaald op mijn papier waar ik de bloem
gestempeld wil hebben. Ik heb hiervoor de bloem en het blaadjes
 stempel zonder inkt op de juiste plek neergelegd

Omdat de steel van in de bloem valt en de bloem dus echt op
de voorgrond staat, begin ik met de bloem. Ik heb de stempel gepakt
waar geen relief op zit (1a) Je begint met de lichtste kleur.

Daarna pak je stempel 1b. Hier zit iets meer relief op. Je legt deze stempel 
(zonder inkt) precies op de al gestempelde stempel. Je klapt je stempelhulp 
dicht, klapt weer open, beïnkt stempel 1b met de één na lichtste inkt en stempelt

Zo ga je door totdat je alle bloemenstempels hebt gehad en uiteindelijk
krijg je onderstaand resultaat

Vervolgens stempel je stempel 1a op masking papier. Dit is speciaal
papier dat over het gehele vel het plakgehalte heeft van de 'post it'
papiertjes. Je knipt het gestempelde op het masking papier uit, en
verwijderd de achterste laag. Vervolgens bevestig je het masking papier
op je gestempelde hortensia. 

Als je het masking papier op de stempel hebt gelegd, pak je de eerste
 stempel van het blad, 2a, en leg de stempel zo neer waar je hem wil hebben. 

Je stempelt met de lichtste groene kleur.

Je stempelt zo weer door totdat je alle vier de blaadjes stempels hebt
gestempeld. Hortensia 1 is klaar.

Nu gaan we door naar hortensia 2. Dit gaat op dezelfde manier als
 hortensia 1. Eerst bepaal je weer de plaats

Je gebruikt het masking papier weer en legt het weer over de hortensia

Je pakt stempel 1a en de lichtste kleur inkt. Zoals jullie kunnen
zien komt het grootste gedeelte van de stempel op het papier en een
 klein stukje op het masking papier. Als je het masking papier niet had
gebruikt, dan was een gedeelte van de tweede hortensia dus op
de eerste hortensia gekomen.

Vervolgens pak je stempel 1b, legt deze precies op de eerste
 afbeelding en je gebruikt de tweede kleur.

Zo ga je door totdat je de gehele hortensia hebt gestempeld

Nadat je de hortensia hebt gestempeld pak je het blad,en schikt 
hem weer op de manier hoe je hem wil hebben

Maar pas op. Want je moet nu twee hortensia bloemen bedekt 
hebben met masking papier. Je moet dus nog een bloem stempelen 
en uitknippen uit masking papier

Je begint het blaadje met steel te stempelen met de lichtste kleur

Je stempelt door totdat je ze alle vier hebt gehad en je kunt dan het
 masking papier verwijderen. Je krijgt dan onderstaande afbeelding

Ik wilde graag nog een bloem erboven hebben. Het hele ritueel 
begint dan weer van voren af aan; je bepaalt de plaats

je plaatst het masking papier weer en herhaald vervolgens alle stappen weer

Uiteindelijk is dit dan het eindresultaat van het stempelen

Ik heb het blaadje met de gestempelde afbeelding uitgesneden 
in 14,5 x14,5 en heb er een tekst op gestempeld met een tekst
 uit de veer en moon collectie.

Ingezoomed ziet de afbeelding er zo uit

De spulletjes die ik heb gebruikt zijn:
* de hortensia layered stamp
* veer en moon stempel

Ik hoop dat jullie de uitleg duidelijk vonden en dat jullie door deze tutorial 
dit ook gaan proberen. Tot de volgende keer,

Liefs,
Karen

1 opmerking:

  1. Mooi en super uitgelegd! Ik sla je uitleg meteen op!

    Dank en groeten,
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen