vrijdag 28 april 2017

Take Care

Hallo allemaal,

Op Facebook heb ik al een serie kaarten laten zien met de nieuwe Veer & Moon stempels die 
Studio Light onlangs heeft uitgebracht.
Daar kreeg ik enthousiaste reacties op, maar ook vragen over hoe doe je dit of dat.
Dus dacht ik dat het wel leuk zou zijn om jullie aan de hand van foto's te laten zien hoe ik dit maak.


Dit was de eerste serie die ik gemaakt heb. Ik vind ze zo gaaf, dat ik er nog veel meer ga gebruiken.

Hier gaan we stap voor stap:


Je stempelt je stempel met zwarte inkt (ik heb memento gebruikt) op aquarelpapier.
Laat de inkt goed drogen en kleur dan je stempel in. Ik heb dit gedaan met distress inkt en aquarelpotloden.
Ik heb hier de anemone gebruikt. STAMPVM 12


Mijn stempel is ingekleurd en nu ga ik aan de achtergrond beginnen. Ik ga dat doen met PanPastel.
Je kan er voor kiezen je stempel te maskeren (afplakken) maar ik ga dit in dit geval niet doen en werk met de Panpastel langs mijn bloem.


Ik neem wat PanPastel op met mijn tooltje en ga voorzichtig langs mijn stempel.
De andere vlakken doe ik met een sponsje.
Dan ziet het uiteindelijk zo uit:


Dit is natuurlijk nog niet klaar. Op deze achtergrond ga ik nog werken met masks/stencils


Je legt je mask daar waar je hem hebben wilt. Neem een vingersponsje met VersaMark en dep dat over  het mask. Houd het mask goed vast met een stukje keukenrol. Doe je het met je vingers dan je vlekken krijgen.
Haal je mask ervan af en ga er met een sponsje met PanPastel overheen. Niet te hard vegen, want dan zou je de Versamark kunnen uitvegen en dus geen mooi resultaat krijgen.


Dit is het geworden. Toch super om te zien zo. Vergeet niet om na elke laag PanPastel je afdrukje te fixeren. Zo kan je met een gerust hart een nieuwe laag Panpastel aanbrengen zonder dat je de onderlaag verandert of kleur verliest.
Natuurlijk is het leuk om op de achtergrond nog te stempelen. Studio Light heeft heel leuke achtergrond stempels uitgebracht.


Leg een achtergrond stempel op je acrylblok en beïnkt deze. Ik kies vaak voor gekleurde inkt.
Maakt niet uit wat voor inkt. Als je de inkt op een gedeelte van de stempel hebt aangebracht, neem je een stukje keukenrol en leg die op de stempel en verwijder hier en daar wat inkt. Op de achtergrond vind ik het juist leuk als dat een beetje vaag is.
Druk nu af op je achtergrond.
Deze stempel is STAMPSL 180.
Hetzelfde heb ik gedaan met STAMPSL 163 en STAMPSL164


Als je goed kijkt zie je de stippen links onder de crackle rechts in het midden het het script.


Dan wil ik bovenaan nog een ornamentje embossen.
Neem STAMPSL177, beïnkt deze met VersaMark en stempel op de achtergrond.
Strooi en embossingpoeder over, Tik het overtollige poeder van je kaartje af en verhit dit met de heattool.


Dan is dit het resultaat.


Om dit ornament nu nog meer te laten spreken, kleur is hem in met Aquarel Kleurpotloden.


Als laatste stempel ik wat inktspatten erop.
Dit heb ik gedaan met STAMPSL175

Nu nog de randen distressen en dan gaat hij op een notitieboekje.


En zie hier het eindresultaat. 
Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te zien hoe je dit kunt maken.
Heb je nog vragen dan hoor ik het wel.

10 opmerkingen:

  1. Ziet er prachtig uit ! Bedankt voor de goede uitleg en die foto's ! Veel werk om alle stapjes op foto te zetten, maar zeer gewaardeerd :) ! Groetjes, Gina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ontzettend duidelijk Marianne, bedankt voor de duidelijke foto"s erbij, wat een werk!Superrrrr xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi hoor , dat ga ik wel proberen , heel leuk effect

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi. Maar hoe maak je de waterdruppels?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt voor de duidelijke uitleg. Is pan pastel een soort krijt? En hoe fixeer je dat dan?

    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Panpastel is een soort vaste poeder dat je met speciale sponsjes aanbrengt. Fixeren doe ok met een spray die daarvoor gemaakt is.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hele mooie kaarten. Bedankt voor de duidelijke uitleg.
    Groetjes, Chantal S

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super nu hebben we enig idee hoe we zo'n kaart kunnen maken.
    Bedankt voor de heldere uitleg.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zou u de naamkleuren aan mij door kunnen geven die u zaterdag bij u had bij Doe en Ding? Wil graag de gele, groene, blauwe en de roze weten. Marieke

    BeantwoordenVerwijderen