woensdag 3 juni 2015

A Little Bird........


Hallo Allemaal,

Even weer een kaartje van mij :)
Dit kaartje heb ik gemaakt voor de verjaardag van mijn moeder :))

Hebben jullie de nieuwe Hobbykaart nr 62 al gezien? 
Prachtige kaarten staan hier weer in! Mijn oog viel gelijk op dit zomerse plaatje. 
Dus garen uit de kast gepakt, patroontje erbij gezocht en heerlijk met
 paars, lila en groen aan het borduren gegaan.
Hierbij heb ik ook het allereerste paperpad van Studio Light gebruikt. 
Mooi bijpassend ook in paars en groen. 1 van mijn favoriete pads hoor!! :)
Inmiddels zijn er al veel meer mooie paperpads, die kun je hier vinden!


Wat heb ik gebruikt: 

- mijn Hobbykaart nr 62


- Linnen karton wit
- Paperpad Studio Light: PP SL 01
- Borduurpatroon voor de zijkanten is van Jenine en
 komt uit Hobbydols nr 76
( het kruissteek randje heb ik er zelf bij verzonnen )
- Borduurpatroon in het midden weet niet van wie deze is?
 Heb het patroon een beetje 
veranderd/aangepast zoals ik hem wou hebben.
- Garen: DMC lila nr. 209, paars nr. 333 en groen nr. 704
- Snijmal van Crea Lies: On the Edge no.1
- Distress Ink paars: Dusty Concord
- Tim Holtz distresser
- Plakparels goudkleur

Snij uit wit linnen: 2X 6x13 cm en 1X 13x13 cm.
Stans aan 1 kant van de 2 zijstukken 
de mooie rand met de On the Edge snijmal.
Borduur nu de 2 zijkanten en het middelste deel.
Beïnkt alle randen met de paarse inkt.
Plak na het borduren en inkten de zijkanten op groen en
snij 5 mm breder uit. Plak het middelste deel op paars en snij
ook 5 mm breder uit. Ruw alle randen met de distresser.
Snij wit linnen van 29,5 x 14,5 cm.
Ril de kaart op 7,5 cm en 22 cm.
Plak alle delen op de kaart en snij langs de zijkanten
het karton 2 mm breder langs het groen weg. 
Beïnkt de randen van de kaart ook met paars. 
Snij het plaatje uit en maak verder af in 3D.
Plak het plaatje op het middelste deel van de kaart.
Plak de overige plaatjes op de zijkanten.
Hier en daar een plakparel en klaar!!
Geen moeilijke kaart, wel lekker borduren!!

Veel plezier!!




Lieve groetjes Karin

1 opmerking: