dinsdag 3 februari 2015

My Botanical Garden en de Paper Pads.....

Hallo Allemaal,

De donkere dagen gaan langzaamaan weer langer worden.
Dat betekend 's avonds weer langer licht.
We gaan weer op de tijd aan dat we lekker in de tuin bezig kunnen zijn.
Of lekker in de tuin kunnen zitten.
Ik mag altijd graag in Botanische tuinen kijken.
Daar is altijd veel te zien.
En wat is dan leuker om een kaart te maken met de
 My Botanical Garden Lijn!
Deze is heel mooi te combineren met de Paper Pads die we hebben.
Ik heb dan ook deze kaart ermee gemaakt:



Benodigdheden:

Het patroon voor deze kaart heb ik van internet gehaald.
Maar hij is niet zo moeilijk om zelf te maken.

Neem  Roze/Rood kaart karton van 15 cm breed en 27,5 cm breed.
Ril dan links en rechts van de kaart op 7 cm een vouwlijn.
Je middenstuk is dan 13,5 cm breed en 15 cm hoog.
Verdeel nu beide zijflappen in 3,5 cm.


Trek links 2 lijnen van de linker vouwlijn schuin naar beneden.
Doe dit ook op de rechter zijflap. 
De flappen zijn nu in 3 punten verdeeld.
Vouw nu de zijflappen in punten.

Let op: Dit is wel even een secuur werkje!



Op bovenstaande foto kun je zien hoe ik het bedoel.
Neem Paper Pad nr. 09 en kies hier 2 verschillende vellen uit.
Voor het middenvlak heb ik als 1e een beige velletje genomen.

Daar bovenop heb ik een roze/rode en de groene geribbelde genomen.
De groene en de beige heb ik ook op de buitenkanten gebruikt.
Snij ze in de vorm van de kaart, maar een halve cm kleiner dan de kaart.
Bewerk de randen met een beetje stempelinkt.
Stans met de Joy! Craft mal 3 randen uit het roze/rode karton.
Plak deze op de bovenkant van het middenvlak, en aan de beide zijflappen.
Plak hier je Paper Pad papier overheen.
De plakranden vallen nu mooi onder het papier.



Stans de Nestabilitie uit je witte kaart karton.
Plak hier het plaatje uit het vel STAPMBG 1325 op.
De randen  van het plaatje heb ik een beetje ruw gemaakt.
Dit kun je heel makkelijk doen door er even met een schaar langs heen te gaan.

Kies plaatjes uit de vellen EASYMBG 428 - EASYMBG 429 - 
Knip de plaatjes even bij dat de uitdruk puntjes er af zijn.
Plak op het midden stuk een strookje kant.
Doe dit ook op de 2 buitenste zijflappen.


Ga nu je kaart versieren met de plaatjes die je uitgekozen hebt.
Versier ook de buiten flappen.
Ik heb de buiten flappen wat rustig gehouden
 omdat het middenstuk al druk genoeg is.
Om het plaatje Herbs en Seeds heb ik een stukje touw gedraaid.
In de labeltjes zit bovenaan ook een stukje touw.



Een paar vlinders en een tekst uit het tekstvel passen hier ook goed bij.
Plak dan nog even een paar witte plakparels op je kaart en je kaart is klaar.


Jullie hebben zo weer eens een ander soort kaart gemaakt.
Hopelijk vonden jullie het leuk om te doen.
Zoals ik al zei valt het best mee hoe moeilijk hij is.
Ik wens jullie veel plezier met het maken van deze kaart!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten